Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/11008
Title: | До розробки методів аварійного порятунку легких літаків і транспортних засобів малої авіації |
Other Titles: | К разработке методов аварийного спасения легких самолетов и транспортных средств малой авиации By developing methods for emergency rescue light aircraft and small aircraft vehicles |
Authors: | Савченко М. Ф. Воронько В. В. Savchenko M. F. Vоrоnkо V. V. |
Keywords: | ризик аварія порятунок літак парашутна система люк джгут аеродинамічна якість риск авария спасение самолет парашютная система аэродинамическое качество rescue aircraft parachute system sunroof tow aerodynamic efficiency |
Issue Date: | 2015 |
Citation: | By developing methods for emergency rescue light aircraft and small aircraft vehicles |
Abstract: | Наведено опис одного з можливих способів аварійного порятунку легких літаків і транспортних засобів малої авіації. Перевагами нового способу їх аварійного порятунку можна вважати можливість збільшення швидкості спрацьовування парашутної системи і підвищення її динамічної стійкості. Це дозволить підвищити ефективність аварійного порятунку літака, як правило, на малих висотах (30 – 100 м) і знизити до 2 – 7 с час спрацювання парашуту Приведено описание одного из возможных способов аварийного спасения легких самолетов и транспортных средств малой авиации. Преимуществами нового способа их аварийного спасения можно считать возможность увеличения скорости срабатывания парашютной системы и повышение ее динамической устойчивости. Это позволит повысить эффективность аварийного спасения самолета, как правило, на малых высотах (30 – 100 м) и снизить до 2 – 7 с время срабатывания парашюта The description of one of the possible ways of the emergency rescue of light aircraft and vehicles of small aircraft. The advantages of the new method of their emergency rescue can be considered the possibility of increasing the speed of operation of the parachute system and improving its dynamic stability. This will improve the efficiency of emergency rescue aircraft, usually at low altitudes (30 – 100 m) and reduce to 2 – 7 with a response time of a parachute |
URI: | http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11008 |
Appears in Collections: | Статті (ТіБЖ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Савченко Н.Ф., Воронько В.В., 21 конф.pdf | 422,34 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.