Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/17487
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorКириченко Ю. С.-
dc.contributor.authorKyrychenko Y. S.-
dc.date.accessioned2017-08-22T08:21:13Z-
dc.date.available2017-08-22T08:21:13Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationКириченко Ю. С. Використання методики активного слухання для формування комунікативної компетентності студентів-економістів на заняттях з української мови (за професійним спрямуванням) / Кириченко Ю. С. // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки. Наукові дослідження. Досвід. Пошуки. Збірник наукових праць. – Вип. 30. – 2017. – С. 76–82.en_US
dc.identifier.urihttp://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17487-
dc.description.abstractУ статті розглянуто ефективність використання методики активного слухання для формування комунікативної компетентності на заняттях із курсу «Українська мова (за професійним спрямуванням)» для студентів-бакалаврів, які здобувають вищу економічну освіту. Окреслено основні принципи активного слухання, важливі для розвитку навичок успішного мовлення у професійній сфері. Запропоновано деякі види роботи в курсі української мови (за професійним спрямуванням), які є актуальними для студентів економічних спеціальностей з урахуванням їх комунікативних потреб.en_US
dc.description.abstractВ статье рассмотрена эффективность использования методики активного слушания для формирования коммуникативной компетентности на занятиях по курсу «Профессиональный украинский язык» для студентов-бакалавров, которые получают высшее экономическое образование. Обозначены основные принципы активного слушания, важные для развития навыков успешного говорения в профессиональной сфере. Предложены некоторые виды работы в курсе профессионального украинского языка, которые являются актуальными для студентов-экономистов с учетом их коммуникативных потребностей.en_US
dc.description.abstractAn important aim of Ukrainian language (for professional purposes) course for higher economic education institutions is to develop communicative competence. For students of economic specialties offered unison kinds of kinds of communicative activity inherent in their profession. In particular, a leading economist training areas are communication strategies in business. The problem of interpersonal communication in business is on the brink of economic, psychological, philosophical and linguistic research studies. Over the last decade, it can be noticed a marked increase the interest of scientists in this problem. We believe that the results of this study can be used to efficiently implement the guidelines of the Ministry of Education and Science of Ukraine about communicative skills on the Ukrainian language classes. In particular, we offer various kinds of work that would help students to form a complex language skills and knowledge they need during studding and further professional activities. One of the important factor that affect the performance of these types of business communication is the ability to tailor well-aimed speech instruments for conflict resolution. We consider it is appropriate to use on the Ukrainian language classes for professional purposes one of the most common methods used by modern psychologists in business communication which is reflexive (emphatically, active) listening. At the heart of these psychological and marketing techniques is a linguistic component. We consider it appropriate to involve it in Ukrainian language classes, as they involve the use of certain speech patterns that can be productive for the development of successful professional communication skills. The ability to accurately and correctly speak at business communication is one of the important keys to professional success, so mastering these skills is important in the language training of students of economic specialties. We also believe appropriate to use the defined methods for conflict resolution, which is also considered an important communicative skills.en_US
dc.language.isouken_US
dc.subjectактивне слуханняen_US
dc.subjectкомунікативна компетентністьen_US
dc.subjectукраїнська мова (за професійним спрямуванням)en_US
dc.subjectактивное слушаниеen_US
dc.subjectкоммуникативная компетентностьen_US
dc.subjectпрофессиональный украинский языкen_US
dc.subjectactive listeningen_US
dc.subjectcommunicative competenceen_US
dc.subjectUkrainian language (for professional purposes)en_US
dc.titleВикористання методики активного слухання для формування комунікативної компетентності студентів-економістів на заняттях з української мови (за професійним спрямуванням)en_US
dc.title.alternativeИспользование методики активного слушания для формирования коммуникативной компетентности студентов-экономистов на занятиях по профессиональному украинскому языкуen_US
dc.title.alternativeUsing the active listening method in forming the communicative competence of economics students on the professional Ukrainian language classesen_US
dc.typeArticleen_US
Располагается в коллекциях:Статті (УМПІГ)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Kyrychenko_3.pdf368,54 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.