Skip navigation
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://www.repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/18244
Назва: Adaptive management of the department system of institutes for Postgraducate education in Ukraine: theory and practice
Інші назви: Адаптивне управління розвитком кафедральної системи інститутів післядипломної педагогічної освіти україни: теорія і практика
Автори: Kravchenko H. Y.
Кравченко Г. Ю.
Кравченко А. Ю.
Annenkova I. P.
Аннєнкова І. П.
Анненкова И. П.
Теми: department system
adaptive management of department system development
marketing and monitoring tools
model of adaptive management of department system development
кафедральна система
адаптивне управління розвитком кафедральної системи
маркетингово-моніторинговий інструментарій
модель адаптивного управління розвитком кафедральної системи
Дата публікації: 2017
Бібліографічний опис: Kravchenko H. Y. Adaptive management of the department system of institutes for Postgraducate education in Ukraine: theory and practice / H. Y. Kravchenko, I. P. Annenkova // Development and modernization of pedagogical and psychological scieces: experience of Poland and prospects of Ukraine: Collective monograph.– Lublin: Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2017. – Vol. 2. - P. 20-39.
Короткий огляд (реферат): The article presents a new solution of the problem concerning adaptive management of development of the department system of institutes for postgraduate education in Ukraine. The analysis of the methodological bases of adaptive management allows to identify and substantiate the functions, laws, principles and methods reflecting development of the IPPE department system. The conceptual model of adaptive management of the department system has been developed, its content, criteria of relations between purpose-oriented and self-regulated activities of employees and departments, tools for the department system regulation and the technology for the model implementation have been theoretically justified. It has been determined that the most effective mechanism for evaluating the quality of performance of the IPPE department system is educational monitoring. To monitor the effectiveness of the department system, appropriate tools have been developed. They present a complex of qualimetric submodels of development of all structural subdivisions, which includes submodels of managing the development of activities of rector, vice-rector, head of IPPE department, department, section, methodological structural subdivision, professional development of academic staff member, submodels of academic achievements of students / trainees of the IPPE.
У статті розглянута проблема адаптивного управління розвитком кафедральної системи ІППО України. На підставі аналізу стану розробленості проблеми в науковій літературі окреслено основні підходи до адаптивного управління розвитком кафедральної системи ІППО у педагогічній теорії й практиці, визначено суть та особливості адаптивного управління, представлено теоретичне і методичне обґрунтування основ адаптивного управління розвитком кафедральної системи ІППО; розкрито структуру концептуальної моделі адаптивного управління розвитком кафедральної системи ІППО та технологію її впровадження в управлінську діяльність ІППО.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18244
Розташовується у зібраннях:Монографії (П) 2017 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Стаття Кравченко, Аннєнкова (1).pdf385,96 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити
Показати повний опис матеріалу Перегляд статистики


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.