Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/18433
Title: Manipulated marketing as a component of marketing potential of the enterprise
Other Titles: Маніпулятивний маркетинг як складова частина маркетингового потенціалу підприємства
Манипулятивный маркетинг как составляющая маркетингового потенциала предприятия
Authors: Korneeva D. E.
Martiyanova M. P.
Корнєєва Д. Е.
Мартиянова М. П.
Корнеева Д. Э.
Keywords: manipulative marketing
marketing potential
enterprise
efficiency
profit
management
consumers
producer
маніпулятивний маркетинг
маркетинговий потенціал
підприємство
ефективність
прибуток
управління
споживачі
виробник
манипулятивний маркетинг
психологические приемы
реклама
маркетинговий потенциал
сбыт продукции
Issue Date: 2017
Citation: Korneeva D. E. Manipulated marketing as a component of marketing potential of the enterprise [Electronic resource] / D. E. Korneeva, M. P. Martiyanova // Глобальні та національні проблеми економіки. – 2017. – №20. – Режим доступу до статті: http://global-national.in.ua/issue-20-2017.
Abstract: The decrease of demand of the company's products, a large number of competitors and homogeneous products on the market are the main problems for increasing the sales of its products of many ukrainian enterprises. It is the marketing potential that is able to help with solving this problem. The use of modern methods and techniques of marketing - namely manipulative and psychological techniques and methods, is designed to solve this task. The article reveals the essence of marketing potential, methods and techniques of manipulative and psychological marketing and its components. The effectiveness of using precisely manipulative methods in ensuring stable sales of products and increasing the total potential of the enterprise is proved, using the example of the leading worldwide and domestic enterprises.
Спад попиту на продукцію підприємства, велика кількість конкурентів і однорідної продукції на ринку є основними проблемами для збільшення збуту своєї продукції багатьох українських підприємств. Саме маркетинговий потенціал покликаний допомогти вирішити цю проблему. Використання сучасних методів і прийомів маркетингу - а саме маніпулятивних і психологічних прийомів і методів, можуть вирішити цю проблему. У статті розкривається сутність маркетингового потенціалу, методів і прийомів маніпулятивного і психологічного маркетингу і його складових. На прикладі діяльності провідних світових і вітчизняних підприємств доведена ефективність застосування саме маніпулятивних методик в забезпеченні стабільного збуту продукції та підвищенні сукупного потенціалу підприємства.
Падение спроса на продукцию предприятия, большое количество конкурентов и однородной продукции на рынке являются основными проблемами для увеличения сбыта своей продукции для многих украинских предприятий. Именно маркетинговый потенциал призван помочь решить эту проблему. Использование современных методов и приемов маркетинга – а именно манипулятивных и психологических приемов и методов призвано решить эту проблему. В статье раскрывается сущность маркетингового потенциала, методов и приемов манипулятивного и психологического маркетинга и его составляющих. На примере деятельности ведущих мировых и отечественных предприятий доказана эффективность применения именно манипулятивных методик в обеспечении стабильного сбыта продукции и повышении совокупного потенциала предприятия.
URI: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18433
Appears in Collections:Статті (ЕП) 2017 рік



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.