Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/24791
Назва: The impact of social distancing measures on higher education stakeholders
Автори: Pypenko I. S.
Maslov Yu. V.
Melnyk Yu. B.
Теми: higher education
stakeholders
social distancing
emergency remote teaching/learning
physical and mental health
Дата публікації: 2020
Бібліографічний опис: Pypenko I. S. The impact of social distancing measures on higher education stakeholders / I. S. Pypenko, Yu. V. Maslov, Yu. B. Melnyk. // International Journal of Science Annals. – 2020. – Vol. 3. – No. 2. – P. 9–14. doi:10.26697/ijsa.2020.2.2 (20.12.2020).
Короткий огляд (реферат): The global CoVID-19 pandemic has affected education systems dramatically. Remote teaching/learning practices have become everyday reality across the globe. The aim of the study: to assess the level of readiness of higher education stakeholders for distance learning/remote teaching, and to evaluate the role of social distancing measures. 594 stakeholders (216 teachers and 378 students) provided anonymous responses to a questionnaire. The survey results prove that social distancing measures impact on higher education is significant. The respondents assess highly their individual levels of preparedness and of satisfaction, students displaying higher levels of both. However, the view on social distancing measures impact on physical and mental health is more negative, the trend being more visible in student responses.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/24791
Розташовується у зібраннях:Статті (ДУПАЕП)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Pypenko_IS_IJSA_2020-3-2_9-14.pdf885,58 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.