Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/24925
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorБілецький І. П.-
dc.date.accessioned2021-03-16T11:01:15Z-
dc.date.available2021-03-16T11:01:15Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationБілецький І. П. Містика і політика в античній та китайській філософських парадигмах / І. П. Білецький. // Вісник Харківського Національного університету ім. В. Н. Каразіна. – Харків, 2020. - Issue 61. – С. 53-60.ru_RU
dc.identifier.urihttp://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/24925-
dc.description.abstractМетою даної статті є аналіз того, як у рамках китайської та античної філософських парадигм визначаються та аналізуються політичні та містичні теорії та практики. Філософія спирається на самоочевидні моменти, які тим не менш є різними в рамках різних культур, у відповідності з чим можна виділити п’ять парадигм філософування: індійську, китайську, античну, авраамічну, сучасну сциєнтистську. Китайська парадигма може бути зведена до двох моментів - світоглядного організмізму та принципово афористичного характеру; антична ж (в межах статті) редукується до того, що філософія є духовною практикою (чим філософія відрізнялася від софістики), метою ж практики було досягнення щастя у ворожому людині світі. Відкритість і дух агону давньогрецької полісної культури завжди потребували ясної логічної аргументації, яка визначила собою ключову особливість античної, а пізніше авраамічної (частково) та сучасної сциєнтистської філософських парадигм. Суть містичного полягає в тому, що його можливо пережити через безпосередній досвід, але неможливо пояснити його тим, хто такого досвіду не мав. Політика ж визначається як управління чи мистецтво управління державою, в ширшому розумінні управління будь-якими групами і масами людей. Містика і політика є речами прямо протилежними – чим більше одного, тим менше іншого і навпаки. Компаративістський аналіз ясно демонструє нам взаємозв’язок між типом культурно-суспільного устрою і способами репрезентації як містичного, так і політичного. Якщо полісна культура Давньої Греції з її духом агону потребувала логіки і риторики як способів відкритого інтелектуального змагання, то це вело до переважно раціонального типу репрезентації як містичного, так і політичного, які могли бути як пов’язаними, так і не пов’язаними системою логічної аргументації. Тобто політичне взагалі є незалежним від власне містичного. В китайській же філософії з її організмізмом, афористичним характером та стратагемами, які були способами екстеріорізації закритого кланового характеру традиційного китайського суспільства, все, включаючи політику, зводилося до якоїсь невиразимої таїни – чи то Дао, чи Небо, які детермінують увесь послідуючий дискурс, роблячи його переважно ірраціональним.ru_RU
dc.language.isouk_UAru_RU
dc.subjectмістикаru_RU
dc.subjectполітикаru_RU
dc.subjectпарадигмаru_RU
dc.subjectкитайська філософіяru_RU
dc.subjectантична філософіяru_RU
dc.subjectорганізмізмru_RU
dc.subjectафористичністьru_RU
dc.subjectагонru_RU
dc.subjectлогікаru_RU
dc.titleМістика і політика в античній та китайській філософських парадигмахru_RU
dc.typeArticleru_RU
Располагается в коллекциях:Статті (МВПНіПФ)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
6.... аннотации сдесь.pdf478,49 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.