Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/25864
Название: | Теоретичні засади формування трансверсальних компетентностей на сучасному етапі розвитку суспільства |
Авторы: | Ведь Т. М. |
Ключевые слова: | трансверсальність постмодернізм в освіті суспільство сталого розвитку трансверсальні компетентності уміння та навички |
Дата публикации: | 2021 |
Издательство: | Херсон. держ. ун - т |
Библиографическое описание: | Ведь Т. М. Теоретичні засади формування трансверсальних компетентностей на сучасному етапі розвитку суспільства / Т. М. Ведь // Педагогічні науки: зб. наук. пр. – Херсон: Херсон. держ. ун- т, 2020. – Вип. 93 – С. 64-69. |
Краткий осмотр (реферат): | Стаття присвячена проблемі розвитку трансверсальних компетентностей у сучасному суспільстві. Виявлено, що головним завданням освіти є адаптація до змін та забезпечення роботодавців спеціалістами, які зможуть успішно справитися з будь-якими труднощами сучасності. Необхідність виокремлення ряду міждисциплінарних компетентностей, що забезпечують трансфер навчання та відповідають вимогам ХХІ століття, визначає актуальність дослідження. Мета статті полягає у виявленні передумов для формування тренсверсальних компетентностей у суспільстві. Методологічна складова дослідження базується на комплексі теоретичних методів, а саме: аналіз, обґрунтування та узагальнення наукової літератури, порівняння теоретичного матеріалу, метод систематизації отриманих результатів. Визначено, що сучасний освітній процес ґрунтується на засадах суспільства сталого розвитку, головна мета якого є задовольнити потреби сучасності, не ставлячи під загрозу потреби майбутніх поколінь. Концепція освіти для сталого розвитку є принципово новим поглядом на освіту, що ґрунтується на співвідношенні соціально-економічного добробуту з культурними та освітніми традиціями та позитивним ставленням до оточуючого середовища. Для того, щоб сформувати підготовчу систему майбутніх фахівців, виявлено теоретико-методичні підходи, що є актуальними на сьогоднішній день. Відповідно до висвітлених аспектів розвитку суспільства, виокремлено синергетичний підхід, системний, діяльнісний та компетентнісний. Наголошено, що необхідність імплементації трансверсальних компетентностей у освітній процес визначається тим, що вони відповідають швидкому темпу зростання соціально-економічних змін у суспільстві, які можна спостерігати глобально. Відзначено характерні риси трансверсальних компетентностей, які необхідні для їх формування у суспільстві. Доведено, що фахівець, який володіє трансверсальними компетентностями є спеціалістом інноваційного типу, який може легко пристосуватися до будь-якого виробничого середовища та адаптуватися до змін суспільства. Відповідно до отриманих результатів виявлено, що передумовами формування трансверсальних компетентностей у суспільстві базуються на принципах постмодернізму в освіті та засадах суспільства сталого розвитку. Серед основних передумов є: постмодерністська освіта, навчання протягом всього життя, вимоги суспільства сталого розвитку та соціально-економічні зміни ХХІ століття, що формують нову парадигму навчання. Перспектива дослідження полягає в подальшому використанні теоретичних знань для проведення емпіричного дослідження пов’язаного зі створенням моделі формування трансверсальних компетентностей у майбутніх менеджерів. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/25864 |
Располагается в коллекциях: | Статті (ПІФП) |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Ведь_стаття.pdf | 339,73 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.