Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/35420
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Мирось К. В. | - |
dc.date.accessioned | 2025-02-05T08:24:32Z | - |
dc.date.available | 2025-02-05T08:24:32Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Мирось К. В. Об’єкти цивільної конфіскації / К. В. Мирось // Юридичний електронний науковий журнал. Серія: «Право». - 2024. - №1. - С. 423-425. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/35420 | - |
dc.description.abstract | У статті аналізуються окремі аспекти процедури розгляду справ позовного провадження про визнання необгрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави. Звертається увага при цьому на характерні риси об’єктів можливого стягнення, які передбачені ч. 2 ст. 290 ЦПК України та умови їх визнання такими, що підлягають фактичній конфіскації. У зв’язку з цим звертається увага на часові межі набуття таких активів, а також на проблеми юридичного визначення ознак таких активів. Разом з цим, зазначається про проблематичність, в багатьох випадках, визначення розміру доходів, отриманих відповідачем від зазначених активів. У змісті роботи обумовлюється наукова позиція про відповідність закріплених у національному цивільному процесуальному законодавстві окремих видів об’єктів цивільної конфіскації закріпленому у цивільному матеріальному законодавстві України переліку об’єктів цивільних прав. Зазначається також складність доведення придбання активів в інтересах відповідача третіми особами у взаємозв’язку із доведенням набуття таких активів за дорученням особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Мету статті стало можливим досягти з урахуванням соціального та правового значення боротьби з корупцією та її наслідками в частині визнання активів необгрунтованими. З урахуванням наведених даних досліджень констатується, що реальна економія від антикорупційних заходів дорівнює приблизно розміром 6% ВВП України. У зв’язку з цим авторкою описуються особливості часових меж набуття таких активів, оскільки від цього залежить з’ясування судом питання можливого їх стягнення в дохід держави. Останнє залежить від набрання чинності нормативним актом, котрий встановлює можливість виникнення правовідносин по встановленню необгрунтованості набуття активів та пов’язаних з цим наслідків. До особливостей правової характеристики активів відноситься і така ознака, як їх вартість та різниця між нею та законними доходами особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. У зв’язку з цим зазначається про проблематичність набуття рішенням суду статусу остаточного (абз. 2 ч. 2 ст. 290 ЦПК України) з огляду на відсутність нормативного закріплення в національному процесуальному праві змісту такої властивості актів правосуддя, як його остаточність. При підготовці статті зверталась увага не лише на процедуру звернення стягнення на необгрунтовані активи, але і на доходи, отримані від них. З урахуванням не визначеності на законодавчому рівні видів зазначених доходів вказується про можливість звернення стягнення на будь-які доходи, що отримані від активів, визнаних необгрунтованими. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | цивільна конфіскація | uk_UA |
dc.subject | необґрунтовані активи | uk_UA |
dc.subject | звернення стягнення на необґрунтовані активи | uk_UA |
dc.title | Об’єкти цивільної конфіскації | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Статті (ПРЕ) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Стаття Обєкти цивільної конфіскації.pdf | 391,98 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.