Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/35738
Назва: Теоретичні засади організації форсайту в економічних дослідженнях формування стратегій розвитку
Автори: Пономаренко В. С.
Ястремська О. О.
Теми: форсайт
мапа візуалізації
науковий ландшафт дослідження
кластери
організаційний форсайт
інформаційно-комунікаційний форсайт
стратегування
розвиток
раціональний та емоційний аспект
Дата публікації: 2025
Бібліографічний опис: Пономаренко В. С., Ястремська О. О. Теоретичні засади організації форсайту в економічних дослідженнях формування стратегій розвитку. / В. С. Пономаренко, О. О. Ястремська // Український журнал прикладної економіки та техніки. - 2025. – Т. 10. - № 1. - С. 203 – 215.
Короткий огляд (реферат): Зміни дії факторів зовнішнього і внутрішнього середовища вимагають уточнення теоретичного забезпечення змісту та організації методів стратегування розвитку суб’єктів економічних відносин, серед яких одним з сучасних є форсайт. Тому метою статті є систематизація й узагальнення теоретичних основ змісту форсайту та визначення доцільності організації його практичного використання в процесі стратегування розвитку підприємств у новітніх актуальних і нетрадиційних аспектах. Об’єктом дослідження є складне явище форсайту та процес організації його використання за існуючими методами. Предметом – теоретичні основи, підходи, методи застосування та практичні рекомендації з організації використання форсайту в процесі стратегування розвитку економічних суб’єктів. Основними методами, використаними у статті, є аналіз, синтез, теоретичне узагальнення, системний аналіз – для систематизація основних теоретичних положень форсайту, бібліометричний аналіз для виділення споріднених і дотичних понять до терміну форсайту за кластерами, взаємозв’язку форсайту з моделлю економіки вражень, визначення основних підходів і методів форсайту. Для побудови мережевих мап використано програмне забезпечення VOSviewer version 1.6.20, яке дозволило уточнити науковий ландшафт предметної області форсайту. Результатами статті є побудована з використанням програмного забезпечення VOSviewer version 1.6.20 мапа візуалізації наукового ландшафту дослідження проблематики організації видів форсайтів в економічних дослідженнях. Для цього у наукометричній базі Scopus за період з 2001 по 2025 роки за ключовим словосподученням «економічний форсайт» (economic foresight ) було відібрано 20678 наукових публікацій, що характеризують сутність та пропозиції з використання форсайту в економічних дослідженнях. Виділені основні кластери доводять, що дослідження форсайту концентруються на проблемах менеджменту, стратегічному форсайті, форсайт-активності, організаційному форсайті, методологічних підходах. Для визначення взаємозв’язку і значущості форсайту в умовах економіки вражень за ключовими словами передбачення, форсайт, економіка вражень за той же період та на виділеному масиві публікацій сформовано другу карту наукового ландшафту, в якій виділено 4 кластери досліджень форсайту. Вони доводять існування новітніх аспектів пропозицій його застосування: об’єктивних, суб’єктивних, об’єктивно-суб’єктивних та суб’єктивно-об’єктивних, то доводять значущість розбудови організації форсайту з урахуванням раціональних та емоційних аспектів, що притаманні моделі економіки вражень. Такий результат дозволив запропонувати використовувати в процесі стратегування розвитку економічних об’єктів організаційного та інформаційно-комунікаційного форсайту. В статті наведено приклади фактичного використання форсайту для формування стратегій розвитку економічних об’єктів і процесів на макро- та мезоекономічному рівнях.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/35738
Розташовується у зібраннях:Статті (МБА)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Пономаренко В.С., Ястремська О.О. 2025-1-34.pdf2,23 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.