Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36348
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПарафилова А. А.-
dc.date.accessioned2025-05-22T12:38:41Z-
dc.date.available2025-05-22T12:38:41Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.citationПарафилова А. А. К вопросу использования сублиминальной рекламы в иностранной практике / А. А. Парафилова // Економіка розвитку. – 2007. – № 2 (42). – С. 81-83.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36348-
dc.description.abstractIn the article the concept of subliminal advertising and principles of its influence on human’s consciousness are studied. Examples of use of hidden massages with the most widespread content and reasons of their use are considered. The review of the range of researches of subliminal advertising effectiveness, advertisers' and consumers' attitudes to it is made. Ethical and legal question concerning the object of the research are mentioned. The conclusion about the necessity of carrying out of the long-term experiment directed on proof or refutation of subliminal advertising effectiveness is made. In case of positive result, the author of the article offers an opportunity of use of this technology in social and scientific purposes. Necessity of subliminal advertising legal regulation is underlined.uk_UA
dc.language.isoru_RUuk_UA
dc.publisherХНЕУ ім. С. Кузнецяuk_UA
dc.subjectсублиминальная рекламаuk_UA
dc.subjectпсихологические процессыuk_UA
dc.subjectманипуляция сознаниемuk_UA
dc.titleК вопросу использования сублиминальной рекламы в иностранной практикеuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
парафилова.pdf619,04 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.