Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36374
Назва: | Розвиток комунікативних навичок студентів університету на заняттях з іноземної мови |
Автори: | Лазаренко Т. В. |
Теми: | здобувачі вищої освіти іноземна мова комунікативні навички комунікативна компетентність навички спілкування професійне спілкування підходи до розвитку комунікативної компетентності |
Дата публікації: | 2025 |
Бібліографічний опис: | Лазаренко Т. В. Розвиток комунікативних навичок студентів університету на заняттях з іноземної мови / Т. В. Лазаренко // Інноваційна педагогіка. - 2025. - Вип. 81. - Т. 1. - С. 176 – 181. |
Короткий огляд (реферат): | В статті висвітлюється актуальна тема розвитку комунікативних навичок у здобувачів вищої освіти на заняттях з іноземної мови. Комунікативні навички означають здатність людини ефективно взаємодіяти в професійному і соціальному середовищі, а володіння іноземною мовою стає не просто конкурентною перевагою, а необхідністю. Традиційні підходи до викладання іноземних мов не завжди сприяють формуванню реальних мовленнєвих навичок, необхідних для професійного спілкування. Відтак актуальним завданням сучасної освіти є впровадження методів, що забезпечують активну мовленнєву практику, розвиток критичного мислення, між культурну компетентність та адаптивність до комунікативних ситуацій. Розвиток комунікативних навичок здобувачів вищої освіти на заняттях з іноземної мови є предметом численних досліджень, які пропонують різні підходи та методики для досягнення цієї мети. У них підкреслюється важливість комплексного підходу до розвитку комунікативних навичок здобувачів вищої освіти. Поєднання інноваційних технологій, інтеграція між культурної комунікації та розвиток soft skills створюють сприятливі умови для ефективного оволодіння іноземною мовою та підготовки студентів до професійної діяльності. Основними аспектами ефективної комунікації вважаються усні та письмові комунікативні навички. Але для того, щоб комунікація стала дійсно успішною і професійною, необхідно розвивати комунікативні компетентності, які формуються через досвід, навчання та взаємодію в реальних комунікативних ситуаціях. Серед основних підходів, які сприяють формуванню цієї компетентності, виділяють комунікативний, інтерактивний і компетентнісний. Кожен із них відіграє важливу роль у розвитку комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти. Але тільки комплексне їх використання дозволяє зробити навчання мови результативним, створити ефективне навчальне середовище, де студенти набувають навичок реального спілкування, критичного мислення та співпраці. Важливою частиною навчального процесу є оцінювання розвитку комунікативних навичок. Правильно вибрані інструменти і критерії оцінювання дозволяють не лише визначити рівень розвитку комунікативних навичок і компетентностей, а й керувати навчальним процесом для досягнення кращих результатів. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36374 |
Розташовується у зібраннях: | Статті (ПІФП) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ЛазаренкоТВ_стаття.pdf | 182,57 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.