Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36601
Назва: Maintaining academic quality at frontline universities in wartime
Автори: Murenets I.
Parkhomenko O.
Iarmosh O.
Теми: Academic Resilience
University Governance
Sustainable Development Goals
Higher Education in Crisis
Frontline Universities
Дата публікації: 2024
Бібліографічний опис: Murenets I. Maintaining academic quality at frontline universities in wartime / I. Murenets, O. Parkhomenko, O. Iarmosh // Resilient and Sustainable Future: ESG in Higher Education : Monograph / Edited by Martina Rašticová, Nataliia Versal, Nataliia Tkalenko. Riga, Latvia : Baltija Publishing, 2024. – Р. 239-273.
Короткий огляд (реферат): This chapter examines the impact of the war in Ukraine on higher education institutions (HEIs), focusing on Kharkiv as a case study. Despite facing destruction, displacement, and disruption, Kharkiv’s universities have shown resilience through rapid adoption of digital and hybrid education models. The chapter highlights the necessity of flexible and innovative pedagogical approaches to maintain academic quality in crisis settings. It underscores the importance of international support and alignment with the UN Sustainable Development Goals, particularly SDG 4, in sustaining education. Ongoing global cooperation, educational innovation, and solutions for practical training gaps are identified as vital for long-term recovery and academic continuity.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36601
Розташовується у зібраннях:Монографії (МЕВББ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Iarmosh_O_Murenets_I_Maintaining academic quality at frontline universities in wartime.pdf11,41 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.