Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36734
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Коваленко О. Ю. | - |
dc.contributor.author | Гульпа Д. В. | - |
dc.contributor.author | Хріник Є. О. | - |
dc.date.accessioned | 2025-06-16T22:08:05Z | - |
dc.date.available | 2025-06-16T22:08:05Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Коваленко О. Ю. Використання віртуальної та доповненої реальності в професійній підготовці майбутніх педагогів в Україні / О. Ю. Коваленко, Д. В. Гульпа, Є. О. Хріник // Педагогічна Академія: наукові записки. – 2025. - (18). | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36734 | - |
dc.description.abstract | Інтенсивне використання цифрових технологій в освітній сфері зумовлює потребу у впровадженні інноваційних моделей організації освітнього процесу, орієнтованих на підвищення його адаптивності й ефективності, зважаючи на посилений розвиток цифрової епохи. Метою дослідження є обґрунтування доцільності застосування імерсивних технологій, зокрема доповненої (Augmented Reality – AR) та віртуальної (Virtual Reality – VR) реальності, у системі вищої педагогічної освіти з метою підвищення її ефективності, мотиваційного потенціалу та відповідності актуальним цифровим викликам. Методи. У роботі застосовано методи теоретичного аналізу, порівняння, синтезу й систематизації наукових джерел, а також метод узагальнення педагогічного досвіду в галузі цифровізації освіти. Проведено аналітичний огляд характеристик і можливостей AR/VR-технологій, а також нормативно-методичних основ їх упровадження в підготовку вчителів. Результати. Виокремлено принципові відмінності між AR і VR, визначено їх освітні функції, переваги та обмеження в умовах української педагогічної реальності. Встановлено, що імерсивні технології позитивно впливають на формування ключових професійних компетентностей: цифрової, педагогічної, комунікативної, критичного мислення та здатності до дій у нестандартних умовах. Наведено приклади успішного дидактичного застосування інновацій, зокрема безмаркерної доповненої реальності, цифрових симуляторів і тренажерів. Окреслено потенціал AR/VR для розвитку інклюзивної освіти. Висновки. Впровадження AR і VR у вищу педагогічну освіту відкриває нові можливості для модернізації змісту й методів навчання, підвищення якості професійної підготовки майбутніх учителів. Для реалізації цього потенціалу необхідно сформувати відповідну нормативну й методичну базу, забезпечити належне технічне оснащення закладів освіти, підвищити рівень цифрової грамотності педагогічних кадрів і розвивати партнерство з технологічними компаніями. Отримані результати теоретичного аналізу засвідчують високу спроможність і доцільність подальшої інтеграції імерсивних технологій у процес підготовки вчителів у контексті цифрових змін. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | цифрові технології | uk_UA |
dc.subject | віртуальна освіта | uk_UA |
dc.subject | педагогічна підготовка | uk_UA |
dc.subject | інтерактивні методи | uk_UA |
dc.subject | освітній процес | uk_UA |
dc.title | Використання віртуальної та доповненої реальності в професійній підготовці майбутніх педагогів в Україні | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Статті (ПІФП) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Коваленко О.Ю.pdf | 538,72 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.