Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36734
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКоваленко О. Ю.-
dc.contributor.authorГульпа Д. В.-
dc.contributor.authorХріник Є. О.-
dc.date.accessioned2025-06-16T22:08:05Z-
dc.date.available2025-06-16T22:08:05Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationКоваленко О. Ю. Використання віртуальної та доповненої реальності в професійній підготовці майбутніх педагогів в Україні / О. Ю. Коваленко, Д. В. Гульпа, Є. О. Хріник // Педагогічна Академія: наукові записки. – 2025. - (18).uk_UA
dc.identifier.urihttps://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36734-
dc.description.abstractІнтенсивне використання цифрових технологій в освітній сфері зумовлює потребу у впровадженні інноваційних моделей організації освітнього процесу, орієнтованих на підвищення його адаптивності й ефективності, зважаючи на посилений розвиток цифрової епохи. Метою дослідження є обґрунтування доцільності застосування імерсивних технологій, зокрема доповненої (Augmented Reality – AR) та віртуальної (Virtual Reality – VR) реальності, у системі вищої педагогічної освіти з метою підвищення її ефективності, мотиваційного потенціалу та відповідності актуальним цифровим викликам. Методи. У роботі застосовано методи теоретичного аналізу, порівняння, синтезу й систематизації наукових джерел, а також метод узагальнення педагогічного досвіду в галузі цифровізації освіти. Проведено аналітичний огляд характеристик і можливостей AR/VR-технологій, а також нормативно-методичних основ їх упровадження в підготовку вчителів. Результати. Виокремлено принципові відмінності між AR і VR, визначено їх освітні функції, переваги та обмеження в умовах української педагогічної реальності. Встановлено, що імерсивні технології позитивно впливають на формування ключових професійних компетентностей: цифрової, педагогічної, комунікативної, критичного мислення та здатності до дій у нестандартних умовах. Наведено приклади успішного дидактичного застосування інновацій, зокрема безмаркерної доповненої реальності, цифрових симуляторів і тренажерів. Окреслено потенціал AR/VR для розвитку інклюзивної освіти. Висновки. Впровадження AR і VR у вищу педагогічну освіту відкриває нові можливості для модернізації змісту й методів навчання, підвищення якості професійної підготовки майбутніх учителів. Для реалізації цього потенціалу необхідно сформувати відповідну нормативну й методичну базу, забезпечити належне технічне оснащення закладів освіти, підвищити рівень цифрової грамотності педагогічних кадрів і розвивати партнерство з технологічними компаніями. Отримані результати теоретичного аналізу засвідчують високу спроможність і доцільність подальшої інтеграції імерсивних технологій у процес підготовки вчителів у контексті цифрових змін.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.subjectцифрові технологіїuk_UA
dc.subjectвіртуальна освітаuk_UA
dc.subjectпедагогічна підготовкаuk_UA
dc.subjectінтерактивні методиuk_UA
dc.subjectосвітній процесuk_UA
dc.titleВикористання віртуальної та доповненої реальності в професійній підготовці майбутніх педагогів в Україніuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті (ПІФП)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Коваленко О.Ю.pdf538,72 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.