Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/38175
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorРядова Л. О.-
dc.contributor.authorРожков В. О.-
dc.date.accessioned2025-12-17T21:50:15Z-
dc.date.available2025-12-17T21:50:15Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationРядова Л. О. Особливості використання засобів доповненої і віртуальної реальності у психологічній підготовці важкоатлетів / Л. О. Рядова, В. О. Рожков // Фізичне виховання та спорт. – 2025. – № 3. – С. 224–237.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/38175-
dc.description.abstractроль у досягненні високих спортивних результатів. Важка атлетика, як вид спорту, що потребує високого рівня концентрації, емоційної стійкості та технічної майстерності, ставить перед спортсменами складні виклики, пов’язані зі змагальним стресом і необхідністю швидкого відновлення ментальних ресурсів. З появою інноваційних технологій, як-от доповнена та віртуальна реальність, відкриваються нові можливості для вдосконалення психологічної підготовки. Ці технології дозволяють створювати іммерсивні симуляції змагальних ситуацій, сприяють розвитку технік візуалізації та допомагають спортсменам долати психологічні бар’єри (страх перед травмами чи невдачею, невпевненість у своїх силах, залежність від чужої думки, змагальна тривожність, нездатність упоратися зі стресом на змаганнях, втрата мотивації, емоційне вигорання тощо). Мета дослідження – вивчити ефективність використання доповненої і віртуальної реальності у психологічній підготовці спортсменів важкоатлетів і надати методичні рекомендації щодо їх застосування. Методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення наукової та методичної літератури. Результати дослідження. Дослідження присвячене вивченню ефективність використання доповненої і віртуальної реальності у психологічній підготовці важкоатлетів. Надано методичні рекомендації щодо їх застосування у психологічній підготовці спортсменів. Висновки. Використання доповненої та віртуальної реальності у психологічній підготовці важкоатлетів сприяє поліпшенню розвитку концентрації, стресостійкості, мотивації до навчально-тренувальних занять та технічних елементів важкої атлетики без ризику для здоров’я. Доповнена реальність сприяє поліпшенню реального часового аналізу рухів, зниженню тривожності через біозворотний зв’язок і гейміфікацію, забезпечує індивідуальну підготовку.Віртуальна реальність сприяє створенню іммерсивних симуляцій змагань, тренуванню ментальної витривалості до невдач, підвищенню впевненості та рівня мотивації до систематичних навчально-тренувальних занять із потенціалом зростання спортивних результатів. Доповнена й віртуальна реальність мають практичне значення для підвищення конкурентоспроможності важкоатлетів, зниження вигорання та оптимізації спортивної підготовки з урахуванням специфіки виду спорту у спортсменів.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.subjectаутогенне тренуванняuk_UA
dc.subjectбіозворотний зв’язокuk_UA
dc.subjectважка атлетикаuk_UA
dc.subjectважкоатлетиuk_UA
dc.subjectвізуалізаціяuk_UA
dc.subjectвіртуальна реальністьuk_UA
dc.subjectгейміфікаціяuk_UA
dc.subjectдоповнена реальністьuk_UA
dc.subjectзмаганняuk_UA
dc.subjectпсихологічна підготовкаuk_UA
dc.subjectспортuk_UA
dc.subjectспортсмениuk_UA
dc.subjectтренуванняuk_UA
dc.titleОсобливості використання засобів доповненої і віртуальної реальності у психологічній підготовці важкоатлетівuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті (ЗСЖБЖ)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.