Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/38368| Назва: | Психологічні аспекти формування емоційного інтелекту у керівників |
| Автори: | Віденєєв І. О. Оробінська С. П. |
| Теми: | емоційний інтелект керівник управління емоційна компетентність лідерство |
| Дата публікації: | 2025 |
| Бібліографічний опис: | Віденєєв І. О. Психологічні аспекти формування емоційного інтелекту у керівників / І. О. Віденєєв, С. П. Оробінська // Психологічні студії. – 2025. - №3. – С. 5–11. |
| Короткий огляд (реферат): | У статті здійснено аналіз психологічних аспектів формування емоційного інтелекту у керівників як важливого чинника їхньої професійної компетентності. Підкреслено, що емоційний інтелект є інтегральною характеристикою особистості, яка поєднує в собі здатність усвідомлювати власні емоційні стани, адекватно їх регулювати, розуміти переживання інших людей та ефективно будувати соціальну взаємодію. Розкрито специфіку прояву емоційної компетентності у керівній діяльності, що полягає у вмінні підтримувати психологічну рівновагу, конструктивно вирішувати конфліктні ситуації, мотивувати колектив і створювати сприятливий соціально-психологічний клімат в організації. Висвітлено основні психологічні чинники, що впливають на формування емоційного інтелекту у керівників, серед яких досвід управлінської діяльності, індивідуально-особистісні особливості та здатність до саморефлексії. Наголошено, що розвиток емоційної компетентності сприяє підвищенню ефективності прийняття управлінських рішень, зниженню рівня професійного стресу, зміцненню лідерського потенціалу та формуванню атмосфери довіри й співпраці в колективі. У статті підкреслюється, що емоційний інтелект не є сталою характеристикою, а може розвиватися впродовж всього життя за умови цілеспрямованої підготовки та тренування. Практичне значення дослідження полягає у можливості використання отриманих висновків для вдосконалення системи підготовки управлінських кадрів. Зокрема, рекомендується включати розвиток емоційної компетентності до програм професійного навчання та перепідготовки керівників, що дозволить підвищити їх адаптивність до змінних умов, зміцнити комунікативні навички та запобігти професійному вигоранню. Зроблено висновок про те, що формування емоційного інтелекту є необхідною умовою успішної керівної діяльності, а також одним із головних ресурсів особистісного та професійного зростання сучасного керівника. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/38368 |
| Розташовується у зібраннях: | Статті (ПС) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Стаття_Віденєєв_Оробинська..pdf | 230,19 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.