Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/13136
Title: Modern tendencies of internet marketing as a tool of influence on Ukrainian customer
Other Titles: СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГУ ЯК ІНСТРУМЕНТУ ВПЛИВУ НА УКРАЇНСЬКОГО СПОЖИВАЧА
СОВРЕМЕННЫЕ ТЕНДЕНЦИИ ИНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГА КАК ИНСТРУМЕНТА ВЛИЯНИЯ НА УКРАИНСКОГО ПОТРЕБИТЕЛЯ
Authors: Shtal T. V.
Hurzhiy N. G.
Pilipchatina E.
Keywords: internet marketing
online store
commerce model
electronic commerce
інтернет маркетинг
мережевий магазин
модель торгівлі
електронна комерція
интернет маркетинг
сетевой магазин
модель торговли
электронная коммерция
Issue Date: 2016
Citation: Shtal T. MODERN TENDENCIES OF INTERNET MARKETING AS A TOOL OF INFLUENCE ON UKRAINIAN CUSTOMER / T. Shtal, N. Hurzhiy, E. Pilipchatina // Innovative approaches in the management of competitiveness of businesses: collective monograph / edited by A. Berezin, M. Bezpartochnyi, in 2 vol. / ISMA University. – Riga: «Landmark» SIA, 2016. – Vol. 1. – P.57-68.
Abstract: In this paper there has been hold the analysis of e-commerce market trends in Ukraine as a whole, its strengths and weaknesses have been identified, as well as the problems and prospects of development of Internet commerce in Ukraine. The dynamics of Internet users in Ukraine, as well as the structure of the market e-Commerce on the cities of Ukraine has been studied, also the proportion of Internet entrepreneurs in regions of Ukraine has been determined. The five elements of the mechanism of e-commerce in Ukraine have been analyzed: advertising network store, presentation of goods, holding shopping, after-sales support, relationships building; their characteristics have been revealed. SWOT-analysis of two models: the traditional trade and sales on the basis of Internet technologies has been spent. The factors that cause a negative effect on the Internet sales development in Ukraine have been indicated.
У даній роботі проведено аналіз тенденцій розвитку ринку електронної торгівлі в Україні в цілому, виявлено його сильні та слабкі сторони, а також проблем і перспектив розвитку Інтернет-торгівлі в Україні. Розглянуто динаміку користувачів Інтернет в Україні, а також структуру ринку e-Commerce по містах України, було визначено питому вагу інтернет-підприємців по регіонах України. Проаналізовано п'ять елементів механізму здійснення електронної торгівлі в Україні, з подальшою їх характеристикою: реклама мережевого магазину, представлення товарів, проведення покупки, послепродажная підтримка, побудова відносин. Проведено SWOT-аналіз моделей традиційної і торгівлі на основі Інтернет-технологій. Виявлено фактори, що мають негативний вплив на розвиток інтернет-продажів в Україні.
В данной работе проведен анализ тенденций развития рынка электронной торговли в Украине в целом, выявление его сильных и слабых сторон, а также проблем и перспектив развития Интернет-торговли в Украине. Рассмотрена динамика пользователей Интернет в Украине, а также структура рынка e-Commerce по городам Украины, был определен удельный вес интернет-предпринимателей по регионам Украины. Проанализированы пять элементов механизма осуществления электронной торговли в Украине, с последующей их характеристикой: реклама сетевого магазина, представление товаров, проведение покупки, послепродажная поддержка, построение отношений. Проведен SWOT-анализ моделей традиционной и торговли на основе Интернет-технологий. Выявлены факторы, оказывающие негативное действие на развитие интернет-продаж в Украине.
URI: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13136
Appears in Collections:Монографії (МЕМ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shtal_Hurzhiy (колект моногр).pdf353,01 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.