Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/14897
Title: Веб-квести як засіб формування готовності до інноваційної діяльності студентів у вищій школі
Other Titles: Веб-квесты как средство формирования готовности к инновационной деятельности студентов в высшей школе
Web-quests as means of forming innovation readiness for students in higher education
Authors: Фомічова О. В.
Фомичева О. В.
Fomichova O. V.
Keywords: електронні засоби навчання
веб-квест
інноваційна діяльність
готовність до інноваційної діяльності
электронные средства обучения
веб-квест
инновационная деятельность
готовность к инновационной деятельности
e-means of study, web-quest
innovative activity
readiness for innovative activity
Issue Date: 2016
Publisher: НВП ПП «Технологічний Центр»
Citation: Фомічова О.В. Веб-квести як засіб формування готовності до інноваційної діяльності студентів у вищій школі / О. В. Фомічова // Scientific Journal «ScienceRise: Pedagogical Education». – Харків : НВП ПП «Технологічний Центр», 2016. – № 10 (6). – С. 31-34.
Abstract: У статті розкрито значення веб-квестів як засобу формування готовності до інноваційної діяльності майбутніх фахівців у вищих навчальних закладах. Сформульовано методичні рекомендації щодо проведення професійних веб-квестів, спрямованих на формування готовності до інноваційної діяльності. Розглянуто структуру та основні завдання на кожному етапі веб-квесту з формування готовності до інноваційної діяльності. Визначено переваги впровадження веб-квестів у навчальний процес
В статье раскрыто значение веб-квестов как средства формирования готовности к инновационной деятельности будущих специалистов в высших учебных заведениях. Сформулированы методические рекомендации по проведению профессиональных веб-квестов, направленных на формирование готовности к инновационной деятельности. Рассмотрена структура и основные задачи на каждом этапе веб-квеста по формированию готовности к инновационной деятельности. Определены преимущества внедрения веб-квестов в учебный процесс
The meaning of web-quest as a mean of formation of the readiness for innovative activity of the future specialists at the higher educational institutions was elucidated in the article. The methodical recommendations as to the professional web-quest, directed on the formation of the readiness for innovative activity in future specialists were formulated. The structure and main tasks at each stage of web-quest for the formation of the readiness for innovative activity on the topic “The way to innovative project creation” were offered. Such web-quest must take place in two stages. The first stage of web-quest is analytic one. The main task of this stage is a search and systematization of information as to elaboration of innovative projects. The second state of web-quest is projective. The main task of this stage is a planning and elaboration of innovative project. The author also determines the advantages of introduction of web-quest into educational process: the raise of interest of the specialists in introduction of innovations in professional activity; development of creative thinking; formation of the value attitude to innovative activity; creation of favorable climate; release of future specialists from psychological barriers at communication
URI: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14897
Appears in Collections:Статті (КСіТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Фомічова_стаття.pdf529,67 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.