Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/20705
Название: Формування інформаційного забезпечення зовнішньоекономічної діяльності підприємства
Другие названия: Формирование информационного обеспечения внешнеэкономической деятельности предприятия
Formation of information support of foreign economic activity of the enterprise
Авторы: Козуб В. О.
Козуб В. А.
Kozub V. O.
Ключевые слова: інформація
інформаційна система
інформаційне забезпечення
інформаційний простір
підприємство
зовнішньоекономічна діяльність
информация
информационная система
информационное обеспечение
информационное пространство
предприятие
внешнеэкономическая деятельность
information
information system
information support
information space
enterprise
foreign economic activity
Дата публикации: 2018
Библиографическое описание: Козуб В. О. Формування інформаційного забезпечення зовнішньоекономічної діяльності підприємства / В. О. Козуб // Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг: зб. наук. пр. / відпов. ред. О. І. Черевко. – Х.: ХДУХТ, 2018. – Вип. 27. – С. 121-132.
Краткий осмотр (реферат): Розглянуто теоретичні аспекти інформаційного забезпечення підприємства. Наведено схему системи інформаційних комунікацій між структурними підрозділами підприємства харчової промисловості. Запропоновано механізм формування інформаційного забезпечення зовнішньоекономічної діяльності на підприємстві. Надано характеристику інформаційного забезпечення елементів зовнішнього середовища зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД) підприємства. Наведено модель структуризації інформаційного простору підприємства у сфері ЗЕД. Рассмотрены теоретические аспекты информационного обеспечения предприятия. Представлена схема системы информационных коммуникаций между структурными подразделениями предприятия пищевой промышленности. Предложен механизм формирования информационного обеспечения внешнеэкономической деятельности на предприятии. Охарактеризовано информационное обеспечение элементов внешней среды внешнеэкономической деятельности предприятия. Представлена модель структуризации информационного пространства предприятия в сфере ВЭД. The purpose of the article is to substantiate the recommendations on the formation of mechanism for information support of foreign economic activities of food industry enterprises. The concepts "information", "information support", "information system", "information model" are characterized. Theoretical aspects and features of information support of the industrial enterprise are examined. The advantages of using modern automation methods in industrial enterprises are determined. The authors present general scheme of the system of information communications between the structural divisions of food industry enterprises and inter-linkages between the main parties of the internal information support at the industrial enterprise: information user, analyst-executor and registrar. It is suggested to use tools in the form of their own information bases, models, IT programs, special international agencies and international data bases for the information provision of foreign economic activities of food industry enterprises. Information support of the elements of the external environment of foreign economic activities of the enterprise (demand, supply, infrastructure, methods of competition in a certain market, innovative production technologies, peculiarities of foreign economic activities in a particular region) is characterized. The mechanism for the formation of information support of foreign economic activities at the enterprise is suggested. Basic components of the information space at the industrial enterprise, namely hierarchical network of the enterprise divisions, channels of communication relations and information funds, are determined. An appropriate structuring algorithm for effective information technologies exchange has been developed in order to ensure the unanimity of information space formed at the enterprise. They include: hierarchical model of communication relations; means of information flows and funds formation; routes of information revenues; traffic information channels. The influence of information support on the efficiency of foreign economic activities of food industry enterprises is characterized.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/20705
Располагается в коллекциях:Статті (МЕМ)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Стаття.pdf699,99 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.