Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/22435
Назва: Формування професійного іміджу викладача в закладах вищої освіти
Автори: Лугова В. М.
Чумак Г. М.
Теми: імідж
педагогічний імідж
професійний імідж викладача
педагогічна мастерність
етичний кодекс
Дата публікації: 2019
Бібліографічний опис: Лугова В. М. Формування професійного іміджу викладача в закладах вищої освіти [Електронний ресурс] / В. М. Лугова, Г. М.Чумак // Адаптивне управління: теорія і практика : електронне наукове фахове видання. Сер. Педагогіка. – 2019. – Т. 6, № 11. – Режим доступу: https://amtp.org.ua/index.php/journal/issue/view/14.
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено дослідженню сучасних підходів до визначення сутності професійного іміджу викладача та чинників його формування у закладах вищої освіти. Розкрито сутність поняття професійний імідж викладача. Наведено характерні риси професійного іміджу викладача. Визначено, що професійний імідж викладача – це певний образ особистості викладача, який формується ним свідомо чи неусвідомлювано в процесі міжособистісної взаємодії із колегами, студентами, керівництвом, суспільством. Розглянуто передумови формування професійного іміджу викладача. Він формується в результаті взаємодії особистості викладача (сукупності його мотивів, інтересів, спрямованості, соціально-психологічних рис, Я-концепції, наявних знань, умінь та навичок), вимог професії (необхідних для виконання соціальної ролі викладача знань, умінь та навичок, соціально-психологічних якостей та особливостей поведінки викладача) та цільової аудиторії. Розкрито роль самопрезентації у формуванні професійного іміджу. Досліджено підходи вітчизняних та зарубіжних вчених до визначення складових іміджу викладача. Обґрунтовано складники професійного іміджу викладача, якими є зовнішній (габітарний), репутаційний, компетентнісний, комунікаційний, особистісний. Доведено необхідність декларування вимог до професійного іміджу викладача у нормативних документах закладів вищої освіти. Проаналізовано наявність нормативного забезпечення формування іміджу викладача у закладах вищої освіти в України. Виявлено відсутність у більшості закладів вищої освіти документації, яка регулює етичну поведінку викладача та його імідж. Розглянуто етичні кодекси викладача та їх аналоги стосовно наявності вимог щодо складових іміджу науково-педагогічних працівників. Виявлено ряд недоліків, а саме: в основному в кодексах відображено вимоги до професійної майстерності викладача та етичної академічної поведінки, а зовнішньому вигляду викладачів у більшості документів присвячено недостатньо уваги. Це вимагає продовження роботи у даному напрямку, яка полягає у розробці удосконаленого проекту Кодексу професійної етики та організаційної культури працівників.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/22435
Розташовується у зібраннях:Статті (СЕ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
лугова-чумак (1).pdf533,9 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.