Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/25735
Назва: Justification the choice of corporate social responsibility strategy development for the tourist enterprises
Автори: Kubareva I.
Malyarchuk O.
Pohuda N. V.
Теми: corporate social responsibility
strategy
strategy of corporate social responsibility development
tourist enterprises
stakeholder
Дата публікації: 2020
Бібліографічний опис: Kubareva I. Justification the choice of corporate social responsibility strategy development for the tourist enterprises / I. Kubareva, O. Mаlyarchuk. , N. Pohuda // Економіка і регіон. ‒ 2020. ‒ №3 (78). – С. 63-69.
Короткий огляд (реферат): The article investigates the essence of socially responsible business and its importance for the strategic development of the tourist enterprises. The purpose of the study is to classify the main strategies for the development of corporate social responsibility (CSR) and justify the choice of CSR strategies by tourism enterprises. In the article the classification of strategies for the development of corporate social responsibility (CSR) based on the concept of I. Adizes is determined. The system of evaluation metrics for justification of a CSR directions on the base of the Balanced Scorecard and stakeholder theory is proposed. A map of strategic groups of the main tour operators of Ukraine is built, taking into account the indicators of each group of stakeholders of corporate social responsibility (consumers, investors, employees, society).
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/25735
Розташовується у зібраннях:Статті (Т)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Article_Original_CSR_Pohuda_copy.pdf381,03 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.