Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/262
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorChukhray N. I.-
dc.contributor.authorЧухрай Н. І.-
dc.contributor.authorЧухрай Н. И.-
dc.date.accessioned2012-04-05T11:10:14Z-
dc.date.available2012-04-05T11:10:14Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.urihttp://repository.hneu.edu.ua/jspui/123456789/262-
dc.description.abstractThe paper deals with modern changes in the field of innovations and competitiveness. A controversial nature of an interaction among participants of the innovation process in the form of competition and cooperation is substantiated. The author uses the term "innovation ecosystem" having in mind such forms of cooperation when organizations combine their individual proposals into integrated solutions, ready for use on the consumer market. An innovation ecosystem is usually formed for the development and implementation of innovations. This process involves different players at the market which are the part of the industry supply chain connecting all the production stages, from purchasing raw materials to selling goods to the customers. Within the innovation ecosystem, firms can both compete and cooperate at the same time in solving various tasks. In foreign publications this phenomenon is called "co-opetition". The author has systematized examples of employing the co-opetition strategy by leading foreign enterprises, in particular, on the examples of the Apple Company. The author identifies the main "pillars" of successful innovation activity of a company-leader and represents them graphically.en_US
dc.description.abstractІдентифіковано сучасні зміни, до яких схильні конкуренція і партнерство на ринку інновацій. Аргументовано суперечливу природу взаємодії учасників інноваційного процесу у вигляді конкуренції і співробітництва у конкурентному середовищі. Використано поняття "екосистема інновацій", під яким автор розуміє такі форми співпраці, у рамках яких організації об’єднують свої індивідуальні пропозиції в інтегровані рішення, що готові до використання споживачем на ринку. Для розробки та освоєння інновацій формується екосистема інновації, в яку залучені різні учасники ринку. Систематизовано приклади застосування провідними зарубіжними підприємствами стратегії кооперенції, зокрема, на прикладі компанії Apple. Визначено основні "стовпи" успішної інноваційної діяльності компанії-лідера і подано графічно.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherВидавництво ХНЕУen_US
dc.subjectmarket agents’ interactionen_US
dc.subjectinnovation ecosystemen_US
dc.subjectекосистема інноваціїen_US
dc.subjectвзаємодія ринкових агентівen_US
dc.subjectстратегия кооперенцииen_US
dc.subjectэкосистема инновацииen_US
dc.titleFORMING AN ECOSYSTEM OF INNOVATIONen_US
dc.title.alternativeФОРМУВАННЯ ЕКОСИСТЕМИ ІННОВАЦІЇen_US
dc.title.alternativeФОРМИРОВАНИЕ ЭКОСИСТЕМЫ ИННОВАЦИИen_US
dc.typeArticleen_US
dc.subject.udcУДК 338.2: 629.7en_US
Располагается в коллекциях:№ 1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Чухрай Н.І.№1 2012.pdf317,35 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.