Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/32978
Назва: The failure of corporate management of the Sharp Company as a result of neglecting the sales strategy and market research
Автори: Lepeyko T.
T. Higuchi
Теми: Sharp Corporation
Japanese electronics industry
corporate management
corporate governance
corporate management crisis.
Дата публікації: 2018
Видавництво: ХНЕУ ім. С. Кузнеця
Бібліографічний опис: Lepeyko T. The failure of corporate management of the Sharp Company as a result of neglecting the sales strategy and market research / T. Lepeyko, T. Higuchi // Управління розвитком. – №2 (192). – С. 35-40.
Короткий огляд (реферат): Sharp Corporation, which was a leader in production of LCD TV sets in the world. The corporation had the world best technologies and production skills. This had formed overconfidence in the company’s management, which resulted in misunderstanding the world trends and neglecting the problems in its sales activities. As a result, Sharp Corporation faced a serious managerial crisis, and 5 years after the This article highlights the problems of corporate management of a Japanese electronics manufacturer, crisis started the corporation was acquired by the Hon Hai company (Taiwan). Thus the story of Sharp Corporation teaches a very valuable lesson.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/32978
Розташовується у зібраннях:№ 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
лепейко.pdf424,89 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.