Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/33302
Title: Економічні умови розвитку економіки вражень у країнах світу та в Україні
Authors: Ястремська О. О.
Keywords: економіка вражень
ВВП на душу населення
відношення обсягів торгівлі до ВВП
обсяг прямих іноземних інвестицій
рівень безробіття
конкуренція
конкурентоспроможність
емоції
враження
повоєнний період відновлення
додана вартість
прибуток
якість життя населення
Issue Date: 2024
Citation: Ястремська О. О. Економічні умови розвитку економіки вражень у країнах світу та в Україні / О.О. Ястремська. - Бізнес Інформ. - 2024. - №5. - С. 68 – 80.
Abstract: В статті досліджено основні економічні умови використання і розвитку економіки вражень у країнах світу на основі динаміки офіційних значень статистичних показників за 2018 – 2022 роки: ВВП на душу населення, за яким здійснено кластерізацію країн та виявлено кластери з низьким (в який потрапила Україна), середнім і високим значенням цього показника; відношення обсягів торгівлі (суми експорту та імпорту) до ВВП; обсягу прямих іноземних інвестицій та рівня безробіття. За результатами аналізу зроблено висновок про те, що у розвинених країнах економіка вражень для свого розвитку має більш сприятливі умови, в Україні вона є необхідною моделлю для повоєнного відтворення соціально-економічних відносин, але умови її розвитку є ускладненими. З огляду за наведені тренди метою статті є виявлення основних економічних умов розвитку економіки вражень у країнах світу й в Україні та формування пропозицій з її поширення для підвищення активності діяльності підприємств у формуванні доданої вартості та прибутку для покращення якості життя населення у повоєнний період. Економіка вражень розвивається в разі наявності достатнього рівня конкуренції між виробниками за прийняття рішень про купівлю продукції на їх користь. Тому у статті проаналізовано індекс глобальної конкурентоспроможності країн за 2022 та 2023 р. та виявлено низьке місце України за цим показником, яке можна підвищити на основі розроблення інституціональних заходів з підвищення конкурентоспроможності виробників. Розглянуто особливості формування позитивних вражень та зроблено висновки про необхідність підвищення їх цінності у ціні продукції. В цілому основними висновками статті таке. Сучасний етап розвитку світової економічної системи характеризується появою нових моделей економічних відносин, що пов’язано із глобалізацією економічних потоків, більш легким входженням на зарубіжні ринки. Однією з перспективних моделей світових економічних відносин є економіка вражень. Розвинені країни світу мають більш потужний потенціал для розвитку економіки вражень, при цьому вони і більше потребують її розвитку через загострення конкуренції між національними виробниками. В Україні соціально-економічна ситуація до війни була достатньо сприятливою для розвитку економіки вражень, проте поступалася розвиненим країнам світу. Внаслідок війни ситуація значно погіршилася, тому у період повоєнного відновлення одним із загальнонаціональних пріоритетів має стати розбудова економіки вражень як найбільш привабливої моделі для активізації економічних і соціальних відносин, інноваційного розвитку, підвищення якості життя населення.
URI: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/33302
Appears in Collections:Статті (МБ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття Леси БИ 5 2024.pdf584,71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.