Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36149
Title: Концептуальна модель формування та регулювання мінімальної вартості навчання
Authors: Писарчук О. В.
Keywords: індикативна собівартість
вартість навчання
адаптивно-регуляторний механізм
регіональні диспропорції
профілізація ЗВО
фінансування
Issue Date: 2025
Citation: Писарчук О. В. Концептуальна модель формування та регулювання мінімальної вартості навчання / О. В. Писарчук // Сталий розвиток економіки. – 2025. - № 2 (53). – С. 472-478.
Abstract: У статті здійснено наукове обґрунтування концептуальної моделі формування та регулювання мінімальної вартості навчання у системі вищої освіти України, яка реалізується через інструмент індикатив ної собівартості, визначеної відповідно до Постанови КМУ № 191. Автором запропоновано модернізовану архітектоніку управлінського механізму, яка поєднує адаптивну гнучкість із нормативною визначеністю, та орієнтована на забезпечення фінансової життєздатності закладів вищої освіти. Обґрунтовано необхідність диференціації вартості за спеціальностями та територіальними умовами. Запропонований адаптивно-регу ляторний механізм дозволяє компенсувати асиметрії, викликані війною, демографічними втратами та нерів номірністю освітньої інфраструктури. Наголошено на ключових ризиках як потенційне обмеження цінової гнучкості, посилення соціальної нерівності, формалізація дотримання нормативів без реального поліпшен ня якості. Обґрунтовано необхідність подальшої деталізації моделі визначення мінімальної вартості підго товки з урахуванням витратного підходу для різних спеціальностей та розробки механізмів його інтеграції до оновленої формули індикативної собівартості.
URI: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36149
Appears in Collections:Статті (ОБК)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Писарчук ОВ Текст статті_Концептуальна модель.pdf403,66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.