Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36178
Title: Корпоративна соціальна відповідальність в контексті досягнення цілей сталого розвитку
Authors: Бутенко Д. С.
Руденко Л. Є.
Keywords: соціальна відповідальність
екологічна відповідальність
економічна відповідальність
програма корпоративної соціальної відповідальності
сталий розвиток
цілі сталого розвитку
Issue Date: 2025
Citation: Бутенко Д. С. Корпоративна соціальна відповідальність в контексті досягнення цілей сталого розвитку / Д. С. Бутенко, Л. Є. Руденко // Ефективна економіка. – 2025. – №4.
Abstract: Процеси глобалізації сприяли виникненню потреби у запровадженні нових правил взаємовідносин для забезпечення суспільного добробуту та виживання. Такі правила були затверджені в рамках Глобального Договору на Саміті ООН зі сталого розвитку де було визначено 17 Цілей сталого розвитку. Але без активної участі бізнес-структур їх досягнення є неможливим, саме тому практики соціально відповідального ведення бізнесу стали відігравати вкрай важливу роль. У ході проведеного дослідження було визначено ряд причин, які можуть стати поштовхом для вітчизняних компаній впроваджувати програми корпоративної соціальної відповідальності (далі – КСВ). Зокрема, виявлено вплив наявності програми КСВ на вибір місця роботи, що є вкрай важливим для забезпечення компаній необхідними людськими ресурсами. Також проаналізовано результати досліджень щодо взаємозв’язку між наявністю програм КСВ та інвестиційною привабливість. Окрему увагу приділено значенню для споживачів наявності програм КСВ та аналізу впливу на формування прибутковості. Також у статті наведено авторське визначення поняття «корпоративна соціальна відповідальність». Визначено мету та суб’єкти, функції та принципи впровадження практики соціально відповідального ведення бізнесу. Особливу увагу приділено існуючим напрямкам КСВ, а саме: трудовим відносинам, екологічній відповідальності, відносинам зі споживачами тощо. Окремо розглянуто значення публічної прозорості та доступності інформації для широкого кола громадян з метою формування позитивного іміджу компанії. Проаналізовано існуючі підходи щодо класифікації видів КСВ, зокрема в межах стратегії сталого розвитку. Узагальнено та представлено власну класифікацію видів КСВ, яка включає такі ознаки, як: відповідно до цілей сталого розвитку; залежно від видів соціальної відповідальності; залежно від сфери; залежно від соціальних норм; залежно від направленості дій; залежно від сутнісного змісту; залежно від способів взаємодії; залежно від форми реалізації та залежно від ступеня відповідальності.
URI: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36178
Appears in Collections:Статті (ПТТБ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття_Бутенко, Руденко.pdf375,91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.