Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36509
Title: | Формування свідомості через засвоєння знань на лекції |
Authors: | Гриневич Л. В. |
Keywords: | принцип свідомості засвоєння знань наочність самостійне навчання |
Issue Date: | 2007 |
Publisher: | ХНЕУ ім. С. Кузнеця |
Citation: | Гриневич Л. В. Формування свідомості через засвоєння знань на лекції / Л. В. Гриневич // Економіка розвитку. – 2007. – № 4 (44). – С. 18-20. |
Abstract: | The principle of consciousness comprises the conscious and fissile attitudes (relations) to training, comprehension of an explored material and conscious application of knowledge in practice. Adhering a principle of consciousness application of knowledge, the teacher first of all carries on struggle with formal memorization of material by the schoolboys. The main points is that as a result of training the student has gained skills of coming up to a question self-dependently, that is rather urgent within the framework of the approach implantation. |
URI: | https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36509 |
Appears in Collections: | № 4 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
гриневич.pdf | 603,17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.