Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36634
Title: Екосистемна стратегія бізнесу: нова логіка конкурентних переваг
Authors: Левковець О. М.
Keywords: цифровізація
конкуренція
бізнес-екосистема
екосистемна стратегія
Issue Date: 2024
Citation: Левковець О. М. Екосистемна стратегія бізнесу: нова логіка конкурентних переваг / О. М. Левковець // Сучасне управління організаціями: концепції, цифрові трансформації, моделі інноваційного розвитку: електронний збірник тез ІV Міжнародної науково-практичної конференції (20 листопада 2024 року, м. Харків, Україна). Харків : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2024. - С. 179-181.
Abstract: Цифровізація спричинює руйнування міжгалузевих бар’єрів, що становили основу конкурентних переваг організацій доцифрової доби. Бізнес трансформується з індустріально-центричного на екосистемний, актуальною проблемою є стратегічне вирівнювання в екосистемному бізнес-ландшафті. Традиційні компанії захист від конкурентів створюють за рахунок високих вхідних бар'єрів у галузі, диференціювання продукту, зосередження на активах і можливостях, які складно використати конкурентам. Екосистемні організації застосовують іншу логіку створення конкурентних переваг: залучити якомога більше учасників до екосистеми і переконати взаємодіяти за сформованими компанією правилами; створюють цінність через відносини та мережі, прагнуть розвивати ринок шляхом збільшення потоку людей і товарів. Відбувається переосмислення забезпечення загальних стратегічних позицій (диференціації, фокусування, лідерства за витратами). Якщо поява нової ціннісної пропозиції впливає на низку галузей, розмиває їхні межі та змінює структуру, виникає потреба в екосистемній стратегії. Вирізняють два підходи до розуміння екосистемної стратегії організацій: 1) як стратегії бізнес-екосистеми, яку розробляє компанія-оркестрант; 2) як екосистемної стратегії компанії-партнера, яка прагне отримати переваги участі в бізнес-екосистемі. Екосистемна стратегія розробляється для втілення корпоративної стратегії диверсифікації, передбачає принципово нові підходи до виходу на ринки та зміну самих ринків. Специфіка екосистемної конкуренції визначає специфіку підходів до розробки та реалізації екосистемної бізнес-стратегії: розмитість меж ринку, подвійна ціннісна пропозиція, баланс між співпрацею та конкуренцією, фокус охоплення, співпраця як джерело конкурентної переваги, взаємодія Е2Н.
URI: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36634
Appears in Collections:Статті (МЕМ)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.