Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36920
Title: Оптимізація розподілу державного замовлення на підготовку фахівців у контексті ефективного фінансування вищої освіти
Authors: Писарчук О. В.
Keywords: державне замовлення
фінансування вищої освіти
малочисельні академічні групи
регіональні диспропорції
адаптивне управління
якість освіти
Issue Date: 2025
Citation: Писарчук О. В. Оптимізація розподілу державного замовлення на підготовку фахівців у контексті ефективного фінансування вищої освіти / О. В. Писарчук // Економіка та суспільство. – 2025. – Вип. 73.
Abstract: Сучасні трансформаційні процеси у сфері вищої освіти вимагають принципово нових підходів до розподілу державного замовлення, що має забезпечувати не лише економічну доцільність, а й соціальну справедливість та стратегічну відповідність потребам національного розвитку. Дослідження спрямоване на розробку концептуальних засад оптимізації механізмів планування підготовки фахівців у ЗВО, з урахуванням багатофакторного впливу. В досліджені використано інструменти системного аналізу, елементи сценарного моделювання та кількісна діагностика тенденцій функціонування освітніх потоків. Запропоновано багаторівневу адаптивну модель регулювання чисельності академічних груп, яка інтегрує стратегічні, регіональні та інституційні рівні управління та включає сукупність механізмів. Наведено науково обґрунтований підхід до удосконалення системи фінансування вищої освіти, що дозволяє мінімізувати втрати бюджетних коштів, забезпечити збереження стратегічно важливих освітніх програм, підвищити якість підготовки фахівців та сприяти формуванню більш рівномірної та ефективної освітньої політики в умовах нестабільного середовища.
URI: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36920
Appears in Collections:Статті (ОБК)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Писарчук стаття Економ_суспіл 73_2025.pdf353,94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.