Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/6339
Title: ДИСТАНЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕ В УЧЕБНОМ ПРОЦЕССЕ
Other Titles: ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ
DISTANCE LEARNING IN THE EDUCATIONAL PROCESS
Authors: Мазур Т. И.
Скорин Ю. И.
Мазур Т. І.
Скорін Ю. І.
Mazur T. I.
Skorin Y. I.
Keywords: профильное образование
планирование времени обучения
объективность оценки
e-Learning
нехватка социального взаимодействия
обучение он-лайн
вспомогательные средства
ограничения по срокам
информации эмоционально-личностное восприятие
профільна освіта
планування часу навчання
об'єктивність оцінки
брак соціальної взаємодії
навчання он-лайн
допоміжні засоби
обмеження по термінах
емоційно-особове сприйняття інформації
type education
planning of teaching time
objectivity of estimation
shortage of social co-operation
teaching on-line
auxiliary facilities
limitations on terms
emotionally-personality perception of information
Issue Date: 2012
Publisher: ХНЕУ ім. С. Кузнеця
Citation: Мазур Т.И. Дистанционное обучение в учебном процессе / Т.И. Мазур, Ю.И. Скорин // Системи обробки інформації. – 2012. – № 4(102). – С. 155-157.
Abstract: Проводится анализ актуальности дистанционного обучения в наше время. Рассматривается потреб-ность в дистанционном обучении представителей разных категорий населения, приводятся конечные цели использования дистанционного обучения. Проводится анализ преимуществ дистанционного обучения по сравнению с традиционным. Анализируются недостатки дистанционного обучения и предлагаются спосо-бы их разрешения. Рассматривается использование дистанционного образования для получения новых, ак-туальных знаний, для получения профильного образования. Анализируется интерактивность и наглядность дистанционного обучения.
Проводиться аналіз актуальності дистанційного навчання у наш час. Розглядається потреба у дистанційному навчанні представників різних категорій населення, наводяться кінцеві цілі використання дистанційного навчання. Проводиться аналіз переваг дистанційного навчання у порівнянні з традиційним. Аналізуються недоліки дистанційного навчання та пропонуються способи їх вирішення. Розглядається використання дистанційного навчання для отримання нових, актуальних знань, для отримання профільної освіти. Аналізується інтерактивність та наочність дистанційного навчання.
Analyzes the relevance of distance education in our time. The need for distance education from different segments of the population is considered, the ultimate goals of distance learning are given. Analyzes the benefits of distance learning compared to traditional. Analyzes the disadvantages of distance learning and suggests ways to resolve them. Consider the use of distance education for getting new and relevant knowledge to obtain professional education. Analyzes the interactivity and visibility distance learning. Keywords: type education, planning of teaching time, objectivity of estimation, e-Learning, shortage of social co-operation, teaching on-line, auxiliary facilities, limitations on terms, emotionally-personality perception of information.
URI: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6339
Appears in Collections:Статті (ІС)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.