Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/6566
Title: Процесс сегментирования в планировании маркетинговой деятельности предприятий
Authors: Малмыгина А. Р.
Keywords: стратегия сегментирования
конкурентное преимущество
рынок
товар
оценка эффективности
Issue Date: 2014
Publisher: ХНЕУ ім. С. Кузнеця
Citation: Малмыгина А. Р. Процесс сегментирования в планировании маркетинговой деятельности предприятий / А. Р. Малмыгина // Управління розвитком. – 2014. - №3. – С. 130 - 132
Abstract: Рассмотрены понятие и сущность сегментирования в процессе планирования маркетинговой деятельности предприятия. Обоснована необходимость анализа потребностей рынка для достижения конкурентных преимуществ на рынке. Проанализированы основные методы оценки эффективности сегментации, которые могут стать основой для последующего изучения и анализа.
The article discusses the concept and essence of segmentation in the planning of marketing activities of an enterprise. The need to analyze market necessities to gain competitive advantages in the market is proved. The main methods of evaluating the effectiveness of segmentation, which can be the basis for further study and analysis, are analyzed.
URI: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6566
Appears in Collections:№ 3



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.