Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/7828
Title: Відображення програм лояльності з використанням бонусів у бухгалтерському обліку
Other Titles: Отражение программ лояльности с использованием бонусов в бухгалтерском учете
Reflection of loyalty programmes with the use of bonuses in Accounting
Authors: Сахаров П. О.
Сахаров П. А.
Sakharov P. O.
Keywords: програми лояльності
бухгалтерський облік бонусів
електронні гроші
резерв покриття бонусів
программы лояльности
бухгалтерский учет бонусов
электронные деньги
резерв покрытия бонусов
loyalty programmes
accounting of bonuses
electronic money
bonus reserves
Issue Date: 2013
Publisher: ВД "ІНЖЕК"
Citation: Сахаров П. О. Відображення програм лояльності з використанням бонусів у бухгалтерському обліку / П. О. Сахаров // Бізнес Інформ. - 2013. - № 10. – С. 316-321.
Abstract: У статті досліджено програми лояльності, які використовуються на сучасних торговельних підприємствах, і виявлено основні перепони розробки методичних підходів обліку бонусів наданих клієнтам програм лояльності. Проаналізовано теоретичні та методичні аспекти обліку бонусів у міжнародній практиці та існуючу в Україні методику відображення в бухгалтерському обліку програм лояльності з використанням бонусів. У результаті порівняння електронних грошей та розрахункових елементів програм лояльності доведено, що накопичувальні бонусні системи за своїми функціями та сутністю повністю відповідають ознакам електронних грошей, тому для їх обліку запропоновано використовувати субрахунок 323 «Електронні гроші, виражені в бонусах». Доведено, що для забезпечення виплат бонусів клієнтам необхідно резервувати частину коштів і відображати резерв бонусів в обліку. Для накопичення інформації про рух коштів, які резервуються підприємством для забезпечення майбутніх витрат на виплату бонусів і посилення деталізації обліку програм лояльності, рекомендується в робочому плані рахунків торговельних підприємств відкривати окремий субрахунок 479 «Резерв покриття бонусів», що дозволить більш повно задовольнити потреби управлінського персоналу в інформації про ефективність програм лояльності.
В статье исследованы программы лояльности, которые используются на современных торговых предприятиях и обнаружены основные преграды разработки методических подходов учета бонусов предоставленных клиентам программ лояльности. Проанализированы теоретические и методические аспекты учета бонусов в международной практике и существующая в Украине методика отображения в бухгалтерском учете программ лояльности с использованием бонусов. В результате сравнения электронных денег и расчетных элементов программ лояльности доказано, что накопительные бонусные системы по своим функциям и сущности полностью отвечают признакам электронных денег, потому для их учета предложено использовать субсчет 323 «Электронные деньги, выраженные в бонусах». Доказано, что для обеспечения выплат бонусов клиентам необходимо резервировать часть средств и отображать резерв бонусов в учете. Для накопления информации о движении средств, которые резервируются предприятием для обеспечения будущих расходов на выплату бонусов и усиления детализации учета программ лояльности, рекомендуется в рабочем плане счетов торговых предприятий открывать отдельный субсчет 479 «Резерв покрытия бонусов», что позволит более полно удовлетворить потребности управленческого персонала в информации об эффективности программ лояльности.
The article studies loyalty programmes that are used at modern trading enterprises and discovers main barriers on the way of development of methodical approaches of bonus accounting provided to the clients of loyalty programmes. It analyses theoretical and methodical aspects of bonus accounting in international practice and methods of reflection of loyalty programmes in accounting with the use of bonuses existing in Ukraine. Comparing electronic money and settlement elements of the loyalty programmes, the article proves that the accumulating bonus systems are completely equal to electronic money by their functions and essence, that is why the sub-account 323 “Electronic money expressed in bonuses” is offered to be used for their accounting. The article proves that the clients need to reserve a part of funds and reflect bonus reserves in accounting in order to ensure payment of bonuses. In order to accumulate information on movement of funds that are reserved by an enterprise for ensuring future expenditures on payment of bonuses and strengthening detailing of accounting of loyalty programmes, the article recommends to open an individual sub-account 479 “Bonus reserve” in the working plan of accounts of trading enterprises, which would allow a better satisfaction of managerial personnel in information on effectiveness of loyalty programmes.
URI: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7828
Appears in Collections:Статті (ОБК)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
business-inform-2013-10_0-pages-316_321.pdf302,04 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.