DSpace Харьковский національний економічний університетНауково-технічна бібліотекаНАУКОВИЙ АРХИВ
 

Repository Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics // Репозитарій Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця (ХНЕУ ім. С. Кузнеця) // Репозитарий Харьковского национального экономического университета имени Семена Кузнеца (ХНЭУ им. С. Кузнеца) >
Факультет економіки і права >
КАФЕДРА ПЕДАГОГІКИ ТА ІНОЗЕМНОЇ ФІЛОЛОГІЇ >
Статті (П) >
Статті (П) 2017 рік >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16805

Title: Approaches to Defining Students’ Information Literacy Level
Other Titles: Підходи до визначення рівню інформаційної грамотності студентів
Подходы к определению информационной грамотности студентов
Authors: Urazova S. V.
Уразова С. В.
Уразова С. В.
Keywords: information literacy
information communication technologies
information culture
data mining
information processing
інформаційна грамотність
інформаційні комунікаційні технології
інформаційна культура
пошук даних
обробка інформації
информационная грамотность
информационные коммуникационные технологии
информационная культура
поиск данных
обработка информации
Issue Date: 2017
Citation: Urazova S. V. Approaches to Defining Students’ Information Literacy Level / S.V. Urazova // Pedagogika. Nowoczesne Badania Podstawowe I Stosowane, 29.04.2017 - 30.04.2017, Warszawa: Wydawca: Sp. z o.o. «Diamond trading tour», - 2017 – с. 53-57
Abstract: The notion of information literacy was studied and compared with the notion of information culture. Basic skills characteristic of the information literate person were distinguished. The role of information communication technologies (ICT) introduction as a means of obtaining and processing information necessary to form the information society was defined. The factors that can enhance students’ information literacy as well as facilitate its further diagnostics were determined and analyzed.
Було вивчено поняття інформаційної грамотності та порівняно його з поняттям інформаційної культури. Основні навички, характерні для інформаційно грамотної людини, було виокремлено. Встановлено роль впровадження інформаційних комунікаційних технологій (ІКТ) як засобу отримання та обробки необхідної інформації за-для формування інформаційного суспільства. Визначено та проаналізовано фактори, необхідні для підвищення інформаційної грамотності студентів та спрощення її діагностики
Было изучено понятие информационной грамотности и сопоставлено с понятием информационной культуры. Основные навыки, характерные для информационно грамотного человека, были выделены. Установлена роль информационных коммуникационных технологий (ИКТ) как способа получения и обработки необходимой информации для формирования информационного общества. Определены и проанализированы факторы повышения информационной грамотности студентов и упрощения ее диагностики
URI: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16805
Appears in Collections:Статті (П) 2017 рік

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Уразова_Information Literacy.pdf317.55 kBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback