Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/21234
Title: Innovative methods and tools for personnel international marketing development
Other Titles: Инновационные методы и инструменты развития международного маркетинга персонала
Інноваційні методи та інструменти розвитку міжнародного маркетингу персоналу
Authors: Mishyna S. V.
Mishyn O. Y.
Parkhomenko N. O.
Мишин А. Ю.
Мишина C. В.
Пархоменко Н. А.
Мішина С. В.
Мішин О. Ю.
Пархоменко Н. О.
Keywords: innovative development
marketing
personnel marketing
international marketing
international marketing of personnel
инновационное развитие
маркетинг
маркетинг персонала
международный маркетинг
международный маркетинг персонала
інноваційний розвиток
маркетинг персоналу
міжнародний маркетинг
міжнародний маркетинг персоналу
Issue Date: 2019
Citation: Mishyna S. V. Innovative methods and tools for personnel international marketing development / S. V. Mishyna, Mishyn О. Y. , Parkhomenko N. O.// Economic Studies (Ikonomicheski Izsledvania) . – 2019. – Volume 28 (1). – pp. 33-49.
Abstract: In the article approaches to the definition of the concept of "personnel marketing" are considered. The essence and definition of concepts "personnel marketing" and "international personnel marketing" are specified. Approaches to the formation of HR marketing mix are considered. The methodical approach to the formation of the system of international personnel marketing in the context of innovative development of personnel technologies is improved. The list of tools for innovative development of personnel marketing at enterprises of international business is substantiated. В статье рассмотрены подходы к определению понятия «маркетинг персонала». Уточнена сущность и определение понятий «маркетинг персонала» и «международный маркетинг персонала». Рассмотрены подходы к формированию HR-маркетинг-микса. Усовершенствован научно-теоретический подход к формированию системы международного маркетинга персонала в контексте инновационного развития персонал-технологий. Обоснован перечень инструментов инновационного развития маркетинга персонала на предприятиях международного бизнеса. У статті розглянуті підходи до визначення поняття «маркетинг персоналу». Уточнено сутність і визначення понять «маркетинг персоналу» і «міжнародний маркетинг персоналу». Розглянуто підходи до формування HR-маркетинг-міксу. Удосконалено науково-теоретичний підхід до формування системи міжнародного маркетингу персоналу в контексті інноваційного розвитку персонал-технологій. Обґрунтовано перелік інструментів інноваційного розвитку маркетингу персоналу на підприємствах міжнародного бізнесу.
URI: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/21234
Appears in Collections:Статті (СЕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2_N.Parkhomenko_f-f.pdf324,36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.