DSpace Харьковский національний економічний університетНауково-технічна бібліотекаНАУКОВИЙ АРХИВ
 

Repository Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics // Репозитарій Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця (ХНЕУ ім. С. Кузнеця) // Репозитарий Харьковского национального экономического университета имени Семена Кузнеца (ХНЭУ им. С. Кузнеца) >
Факультет економіки і права >
КАФЕДРА ЕКОНОМІКИ ТА СОЦІАЛЬНИХ НАУК >
Статті (СП) >
Статті (СП) 2012 рік >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2731

Title: The Leader’s Educational and Pedagogic Function
Other Titles: Образовательно-воспитательная функция руководителя
Освітньо-виховна функція керівника
Authors: Doronina M.
Polubedova A.
Доронина М. С.
Полубедова А. А.
Дороніна М. С.
Полубєдова А. О.
Keywords: education
educate process
educationally-educate function
аction learning method of teaching
руководитель коллектива
обучение
воспитание
образовательно-воспитательная функция
деятельностный метод обучения
керівник колективу
навчання
виховання
освітньо-виховна функція
діяльнісний метод навчання
Issue Date: 2012
Citation: Doronina M. The Leader’s Educational and Pedagogic Function / M. Doronina, A. Polubedova // Nauka i Studia. Ekonomiczne nauki. – Przemysl, 2012. – № 4 (49). – P. 75–81
Abstract: Actuality is grounded and pre-conditions of creation scientific bases of development an educationally-educate function leader of collective are generalized. From positions of polidiscipline approach clarification essence of education and teaching adults is executed. The differences maintenance of processes teaching and education, their settings, are presented. The necessity of аction learning approach is grounded at forming an educationally-educate potential collective.
Oбоснована актуальность и обобщены предпосылки создания научных основ развития образовательно-воспитательной функции руководителя коллектива. С позиций полидисциплинарного подхода выполнено уточнение сущности воспитания и обучения взрослых. Представлены отличия содержания процессов обучения и воспитания, их назначения. Обоснована необходимость деятельностного подхода при формировании образовательно-воспитательного потенциала коллектива.
Oбґрунтована актуальність та узагальнені передумови створення наукових засад розвитку освітньо-виховної функції керівника колективу. З позицій полідісціплінарного підходу виконано уточнення сутності виховання і навчання дорослих. Представлені відмінності змісту процесів навчання і виховання, їх призначення. Обґрунтовано необхідність діяльнісного підходу при формуванні освітньо-виховного потенціалу колективу.
URI: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2731
Appears in Collections:Статті (СП) 2012 рік

Files in This Item:

File Description SizeFormat
2_2012_Doronina_M.,_Polubedova_A._The_leader_s_educational_and_pedagogic_function.pdf454.07 kBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback