Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/33236
Title: Тенденції структурних динамічних змін роздрібної торгівлі
Authors: Шталь Т. В.
Проскурніна Н. В.
Keywords: роздрібна торгівля
структурні зміни
формат магазину
зовнішнє середовище
торговельні мережі
Issue Date: 2018
Publisher: ХНЕУ ім. С. Кузнеця
Citation: Шталь Т. В. Тенденції структурних динамічних змін роздрібної торгівлі / Т. В. Шталь, Н. В. Проскуріна // Економіка розвитку. – № 3 (Т.17). – С. 64-73.
Abstract: У статті досліджено структурні зрушення, фактори та тенденції динамічних змін роздрібної торгівлі з огляду на інституціональні зміни, що відбуваються. Проаналізовано основні теорії, що пояснюють зміни у роздрібній торгівлі. Показано зміщення балансу влади у каналах збуту від виробника до оператора роздрібної торгівлі, представлено тенденцію збільшення кількості супермаркетів та гіпермаркетів. Виявлено, що відбувається поступове поглинання великими торговими мережами дрібних операторів роздрібної торгівлі та зростання ролі супермаркетів і гіпермаркетів, про що також свідчить збільшення торговельної площі магазинів вказаних форматів торгівлі. Систематизовані основні відмінні риси різних видів магазинів та наведені переваги і недоліки у стратегіях розвитку об’єктів роздрібної торгівлі – невеликих операторів та великих мереж магазинів. Встановлено, що дрібні незалежні оператори роздрібної торгівлі втрачають значну частку ринку. Постійне укрупнення операторів роздрібної торгівлі, а також посилення конкуренції на роздрібних ринках змушують операторів роздрібної торгівлі шукати нові шляхи розвитку бізнесу. Проаналізовано позиції операторів роздрібної торгівлі у рейтингу найбільших підприємств України за 2016 рік та встановлено, що серед операторів роздрібної торгівлі найбільш динамічно розвиваються оператори, що реалізують продовольчі товари. Узагальнені тенденції структурних зрушень роздрібної торгівлі згідно теорій інституціональних змін та визначені стадії, на яких знаходяться найбільші оператори роздрібної торгівлі України. Визначено, що ринок товарів та послуг стає більш консолідованим та концентрованим і потребує формування адекватної динамічної організаційної структури управління, трансформації функцій маркетингу, адаптації до складного сучасного середовища.
URI: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/33236
Appears in Collections:№ 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
шталь.pdf595,46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.