Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37309
Title: Психологічні особливості здоров’язбережувальної поведінки здобувачів вищої освіти в умовах війни в Україні
Authors: Афанасьєва Н. Є.
Світлична Н. О.
Бєляєва Н. Є.
Keywords: здоров’язбережувальна поведінка
здобувачі вищої освіти
студентський вік
війна в Україні
саморегуляція
психологічна підтримка
Issue Date: 2025
Citation: Афанасьєва Н. Є. Психологічні особливості здоров’язбережувальної поведінки здобувачів вищої освіти в умовах війни в Україні / Н.Є. Афанасьєва, Н.О. Світлична, Н.Є. Бєляєва // Габітус. – 2025. – Вип. 75. - Т. 1. – С. 174-178. [Електронний ресурс]
Abstract: У статті представлено результати емпіричного дослідження психологічних особливостей здоров’язбережувальної поведінки здобувачів вищої освіти в умовах війни в Україні. Актуальність обраної тематики зумовлена значним зростанням психоемоційного навантаження на молодь у період збройного конфлікту, що обумовлює необхідність пошуку ефективних підходів до збереження здоров’я як особистісного ресурсу. У межах дослідження було розроблено авторську анкету, яка охоплює шість ключових параметрів здоров’язбережувальної поведінки: фізична активність, харчування, сон, управління стресом, соціальна підтримка та медичне самозабезпечення. Оцінювання проводилося за чотирибальною шкалою. Аналіз отриманих результатів показав, що загальний рівень здоров’язбережувальної поведінки респондентів є середнім. Найнижчі показники спостерігаються у сферах фізичної активності та сну, що, ймовірно, пов’язано з умовами війни, порушенням звичного ритму життя та відчуттям небезпеки. Вищі значення демонструють параметри, пов’язані з харчуванням, профілактикою та соціальною підтримкою, що свідчить про певну адаптацію до обставин і наявність базових навичок турботи про себе. Автори статті акцентують увагу на тому, що студентський вік є сенситивним періодом для формування стійких моделей поведінки, пов’язаних зі збереженням здоров’я, а в умовах воєнного часу цей процес потребує спеціальної підтримки з боку освітнього середовища та соціально-психологічного супроводу. У статті обґрунтовано необхідність інтеграції елементів здоров’язбережувальної психології в освітній простір закладів вищої освіти. Запропоновано рекомендації щодо розвитку особистісної відповідальності за власне здоров’я, впровадження інтервенцій із психогігієни та розширення можливостей соціальної підтримки серед молоді.
URI: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37309
Appears in Collections:Статті (ПС)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття Афанасьєва, Світлична, Бєляєва (Габітус).pdf173,63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.