Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/3883
Title: THE FORMATION OF COMPETITIVE ADVANTAGES OF DOMESTIC ENTERPRISES
Authors: Nikitenko G.
Keywords: competitive
advantages
market
competitiveness
marketing strategy
Issue Date: 2013
Publisher: ХНЕУ
Citation: Nikitenko G. THE FORMATION OF COMPETITIVE ADVANTAGES OF DOMESTIC ENTERPRISES / G. Nikitenko // Управління розвитком. - 2013. - №12. - С. 40 - 42
Abstract: The paper discusses the system of factors of competitive advantages formation and competitiveness of the domestic enterprises under the conditions of globalization, the process of competitive advantages formation taking as an example the experience of successful foreign companies. And also recommendations for Ukrainian companies on improving the marketing strategy are formulated.
Розглянуто систему чинників формування конкурентних переваг і конкурентоспроможності вітчизняних підприємств в умовах глобалізації, проаналізовано процес формування конкурентних переваг на прикладі успішних зарубіжних компаній, а також сформульовано рекомендації українським компаніям щодо поліпшення своєї маркетингової стратегії.
Рассмотрена система факторов формирования конкурентних преимуществ и конкурентоспособности отечественных предприятий в условиях глобализации, проанализирован процесс формирования конкурентных преимуществ на примере успешных зарубежных компаний, а также сформулированы рекомендации украинским компаниям по улучшению своей маркетинговой стратегии.
URI: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3883
Appears in Collections:№12

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nikitenko G. THE FORMATION OF COMPETITIVE ADVANTAGES OF DOMESTIC ENTERPRISES.pdf232,38 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.