Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/35809
Назва: The Role of Globalization in Developing Strategies for Companies to Enter International Markets
Автори: Lytvynenko A. O.
Arshava T. А.
Теми: globalization
international markets
market entry strategies
competitive advantage
foreign direct investment
global strategy
Дата публікації: 2025
Бібліографічний опис: Lytvynenko A. O. The Role of Globalization in Developing Strategies for Companies to Enter International Markets / A. O. Lytvynenko, T. А. Arshava // Актуальні питання економіки: глобальні тренди та сучасні виклики : матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції. - Харків : ХНУМГ ім. О.М. Бекетова, 2025.
Короткий огляд (реферат): Globalization is the result of the development of productive forces and internationalization of all spheres of social life. Direct or less stable ties between entities of different nationalities that determine production processes in each country lead to the implementation of certain processes at the international level and even on a global scale. However, it is worth noting that experts are not unanimous, as P. Bourdieu points out that globalization is a result of economics and technology. Instead, D. Tobin states that globalization is a purely technological process involving the spread of high technology such as electronics, computers and telecommunications.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/35809
Розташовується у зібраннях:Статті (МЕВББ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
3. The Role of Globalization in Developing Strategies for Companies to Enter International Markets.pdf181,24 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.