Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/35817
Назва: Мультимедійні бази даних у навчальних комплексах: виклики та можливості
Автори: Гордєєв А. С.
Ткаченко В. П.
Теми: бази даних
мультимедійний навчальний комплекс
функціональне тестування
Дата публікації: 2024
Бібліографічний опис: Гордєєв А. С. Мультимедійні бази даних у навчальних комплексах: виклики та можливості / А. С. Гордєєв, В. П. Ткаченко // Технологія і техніка друкарства. – 2024. - (2(84). - С. 86–94.
Короткий огляд (реферат): Бази даних відіграють важливу роль у сучасних мультимедійних проєктах, забезпечуючи ефективне зберігання, управління та доступ до мультимедійних даних, зберігаючи при цьому їх надійність та цілісність. Такі проєкти дають можливість створення міждисциплінарних навчальних комплексів для інтеграції знань з різних галузей, формування цілісного бачення проблеми, а також розвитку критичного мислення та комунікативних навичок здобувачів вищої освіти. Використання мультимедійних баз даних у підготовці навчальних матеріалів збагачує навчальний процес можливістю застосування різноманітних форматів та методів, а також сприяє розвитку ключових компетентностей, необхідних для успішної адаптації у сучасному світі. Однак, крім переваг, використання баз даних у мультимедійних проєктах також пов’язане з низкою проблем: вони часто не зовсім структуровані, різні типи медіафайлів пред’являють різні вимоги до програмного забезпечення, системи управління базами даних вимагають різних алгоритмів стиснення інформації. Вирішення цих проблем потребує комплексного підходу, що включає вибір відповідної технології використання баз даних. Застосування SMART-компонентів у навчальному процесі відкриває нові перспективи розвитку освітнього процесу в напрямі технологій STEM. Метою роботи є дослідження та аналіз впливу використання мультимедійних баз даних для підготовки навчальних комплексів. Зокрема, робота спрямована на поєднання різноманітних інструментальних модулів програмного середовища для вивчення окремих дисциплін, що сприяє більш глибокому та комплексному розумінню навчального матеріалу. Для досягнення поставленої мети вирішено такі завдання: по-перше, інтегровано спроєктований мультимедійний застосунок до навчальної платформи Moodle; по-друге, передбачено під’єднання двох типів систем управління базами даних (Oracle SQL Developer — для контрольних завдань, які містять числові значення та передбачається їхня математична обробка; MongoDB — якщо контрольне завдання передбачає роботу з текстовою інформацією). У роботі розглядаються актуальні проблеми розробки мультимедійного навчального застосунку на основі SQL і NoSQL баз даних, що мають високу продуктивність і масштабованість при колективному використанні. Вирішуються завдання інтеграції мультимедійного застосунку до навчальної платформи Moodle та підключення необхідних баз даних до навчального модуля. Запропоновано методику оцінки засвоєння знань з використанням рівня ентропії. Автори зазначають, що використання мультимедійних баз даних підвищує когнітивну активність учнів, збагачує навчальний процес та сприяє розвитку ключових компетентностей студентів, необхідних для успішної адаптації у суспільстві.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/35817
Розташовується у зібраннях:Статті (МСТ)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.