Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36081
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Гонтаренко І. С. | - |
dc.contributor.author | Павлюк О. М. | - |
dc.date.accessioned | 2025-05-04T19:03:45Z | - |
dc.date.available | 2025-05-04T19:03:45Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Гонтаренко І. С. Теоретико-методологічні засади інформаційної компетентності: сутність, структура та основні характеристики / І. С. Гонтаренко, О. М. Павлюк // «Вісник науки та освіти (Серія «Педагогіка»): журнал. - 2025. - № 3(33). - С. 836-845. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36081 | - |
dc.description.abstract | У статті всебічно досліджуються теоретико-методологічні засади формування інформаційної компетентності, яка розглядається як одна з основних складових успішної інтеграції особистості в сучасне суспільство знань. Авторами пропонується детальне визначення сутності інформаційної компетентності, що охоплює вміння працювати з інформаційними ресурсами, критично осмислювати отриману інформацію, застосовувати її для вирішення конкретних завдань у професійній, навчальній та повсякденній діяльності. У статті особливу увагу приділено структурі інформаційної компетентності, яка включає кілька важливих компонентів: знання про джерела інформації та способи її обробки; вміння використовувати інструменти пошуку, аналізу та систематизації інформації; навички створення нової інформації та її представлення; сформоване ставлення до етичного використання інформаційних ресурсів. Досліджуються ключові характеристики інформаційної компетентності, такі як адаптивність, креативність, аналітичне мислення, а також її значення для професійного розвитку та самореалізації. Методологічний аспект статті зосереджений на аналізі підходів до формування інформаційної компетентності. Обговорюються системний підхід, орієнтований на міждисциплінарну інтеграцію знань; компетентнісний підхід, спрямований на розвиток практично орієнтованих навичок; діяльнісний підхід, що акцентує увагу на навчальній активності і залученні особистості в процес створення інформаційного продукту. Також розглядається роль педагогів і освітніх установ у забезпеченні умов для ефективного розвитку інформаційної компетентності. Практичні аспекти включають опис методів, технологій та інструментів, які можуть бути використані для навчання студентів інформаційної грамотності, зокрема в умовах цифрового навчального середовища. У статті аналізуються проблеми та виклики, пов'язані з формуванням інформаційної компетентності в сучасному світі, включаючи швидкі темпи розвитку технологій, дезінформацію, інформаційне перевантаження, а також необхідність створення ефективних навчальних програм, що відповідають вимогам сьогодення. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | інформаційна компетентність | uk_UA |
dc.subject | структура компетентності | uk_UA |
dc.subject | критичне мислення | uk_UA |
dc.subject | інформаційна грамотність | uk_UA |
dc.subject | цифрове середовище | uk_UA |
dc.subject | компетентнісний підхід | uk_UA |
dc.subject | методологія освіти | uk_UA |
dc.subject | професійний розвиток | uk_UA |
dc.title | Теоретико-методологічні засади інформаційної компетентності: сутність, структура та основні характеристики | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Статті (ПІФП) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Гонтаренко, Стаття.pdf | 270,46 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.