Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36081
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГонтаренко І. С.-
dc.contributor.authorПавлюк О. М.-
dc.date.accessioned2025-05-04T19:03:45Z-
dc.date.available2025-05-04T19:03:45Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationГонтаренко І. С. Теоретико-методологічні засади інформаційної компетентності: сутність, структура та основні характеристики / І. С. Гонтаренко, О. М. Павлюк // «Вісник науки та освіти (Серія «Педагогіка»): журнал. - 2025. - № 3(33). - С. 836-845.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36081-
dc.description.abstractУ статті всебічно досліджуються теоретико-методологічні засади формування інформаційної компетентності, яка розглядається як одна з основних складових успішної інтеграції особистості в сучасне суспільство знань. Авторами пропонується детальне визначення сутності інформаційної компетентності, що охоплює вміння працювати з інформаційними ресурсами, критично осмислювати отриману інформацію, застосовувати її для вирішення конкретних завдань у професійній, навчальній та повсякденній діяльності. У статті особливу увагу приділено структурі інформаційної компетентності, яка включає кілька важливих компонентів: знання про джерела інформації та способи її обробки; вміння використовувати інструменти пошуку, аналізу та систематизації інформації; навички створення нової інформації та її представлення; сформоване ставлення до етичного використання інформаційних ресурсів. Досліджуються ключові характеристики інформаційної компетентності, такі як адаптивність, креативність, аналітичне мислення, а також її значення для професійного розвитку та самореалізації. Методологічний аспект статті зосереджений на аналізі підходів до формування інформаційної компетентності. Обговорюються системний підхід, орієнтований на міждисциплінарну інтеграцію знань; компетентнісний підхід, спрямований на розвиток практично орієнтованих навичок; діяльнісний підхід, що акцентує увагу на навчальній активності і залученні особистості в процес створення інформаційного продукту. Також розглядається роль педагогів і освітніх установ у забезпеченні умов для ефективного розвитку інформаційної компетентності. Практичні аспекти включають опис методів, технологій та інструментів, які можуть бути використані для навчання студентів інформаційної грамотності, зокрема в умовах цифрового навчального середовища. У статті аналізуються проблеми та виклики, пов'язані з формуванням інформаційної компетентності в сучасному світі, включаючи швидкі темпи розвитку технологій, дезінформацію, інформаційне перевантаження, а також необхідність створення ефективних навчальних програм, що відповідають вимогам сьогодення.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.subjectінформаційна компетентністьuk_UA
dc.subjectструктура компетентностіuk_UA
dc.subjectкритичне мисленняuk_UA
dc.subjectінформаційна грамотністьuk_UA
dc.subjectцифрове середовищеuk_UA
dc.subjectкомпетентнісний підхідuk_UA
dc.subjectметодологія освітиuk_UA
dc.subjectпрофесійний розвитокuk_UA
dc.titleТеоретико-методологічні засади інформаційної компетентності: сутність, структура та основні характеристикиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті (ПІФП)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Гонтаренко, Стаття.pdf270,46 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.