Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36254
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДрогомирецька Л. Р.-
dc.contributor.authorТимошик М. М.-
dc.contributor.authorДобрунова Л. Е.-
dc.date.accessioned2025-05-15T11:35:43Z-
dc.date.available2025-05-15T11:35:43Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationМетодологічні підходи до інтеграції історичної пам’яті в українську вищу освіту / Дрогомирецька Л. Р., Тимошик М. М., Добрунова Л. Е. // Вісник гуманітарних наук. – 2025. - (6).uk_UA
dc.identifier.urihttps://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36254-
dc.description.abstractІнтеграція історичної пам’яті в систему вищої освіти України є важливим процесом, що сприяє формуванню національної ідентичності, критичного мислення та громадянської свідомості здобувачів вищої освіти. З огляду на історичну траєкторію України, позначену періодами колоніального гніту, тоталітарних режимів та сучасних геополітичних викликів, питання конструювання незалежного й збалансованого історичного наративу є вкрай актуальним. Спадщина радянської історіографії, наявність суперечливих дискурсів пам’яті та вплив світових історичних тенденцій зумовлюють необхідність обґрунтованого методологічного підходу до історичної пам’яті в освіті. Метою цього дослідження є аналіз основних методологічних підходів до інтеграції історичної пам’яті в освітній процес закладів вищої освіти в Україні. Результати дослідження свідчать, що інтеграція історичної пам’яті у вищу освіту України потребує комплексного, багаторівневого підходу. Аналіз міжнародного досвіду доводить, що ефективні моделі формування історичної пам’яті поєднують структуровану розробкуосвітніх програм, використання цифрових технологій та інтерактивних стратегій навчання. Концептуальні підходи до формування історичної свідомості, зокрема герменевтичні, конструктивістські та критичні педагогічні засади, надають різні інструменти для розвитку аналітичних навичок та історичної обізнаності здобувачів. Міждисциплінарна взаємодія політології, культурології, соціології та цифрових гуманітарних наук розширює можливості історичної освіти, сприяючи виходу за межі традиційного аудиторного навчання. У висновках наголошується, що успішна інтеграція історичної пам’яті у вищу освіту України залежить від впровадження інноваційних методик викладання, використання цифрових ресурсів та сприяння академічному дискурсу, який заохочує критичне ставлення до історичних подій. У дослідженні підкреслюється важливість розвитку історичної грамотності як засобу зміцнення національної ідентичності, соціальної згуртованості та опор дезінформації. Застосування міждисциплінарних підходів і порівняльного міжнародного досвіду дає змогу українським закладам вищої освіти формувати освітнє середовище, у якому історична пам’ять відіграватиме не лише пізнавальну роль, а й слугуватиме важливим чинником розвитку поінформованого та соціально відповідального громадянського суспільства.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.subjectгромадянська ідентичністьuk_UA
dc.subjectосвітній процесuk_UA
dc.subjectісторична свідомістьuk_UA
dc.subjectміждисциплінарний підхідuk_UA
dc.subjectнаціональна пам’ятьuk_UA
dc.titleМетодологічні підходи до інтеграції історичної пам’яті в українську вищу освітуuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті (УФІ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Добрунова_ВГН.pdf355,13 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.