Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36578
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМарчук А. А.-
dc.date.accessioned2025-06-03T21:11:43Z-
dc.date.available2025-06-03T21:11:43Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationМарчук А. А. Роль психологічного середовища у формуванні продуктивної педагогічної взаємодії в закладах вищої освіти / А. А. Марчук // Інноваційна педагогіка: науковий журнал. – Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2025. – Вип. 81. - Т.2. - С. 80 – 83.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36578-
dc.description.abstractУ статті досліджено роль психологічного середовища у формуванні продуктивної педагогічної взаємодії в закладах вищої освіти. Проаналізовано основні аспекти психологічного клімату та виділено ключові фактори, що безпосередньо впливають на ефективність навчального процесу, зокрема стиль викладання, рівень емоційної підтримки з боку викладача, конструктивний зворотний зв’язок, особливості взаємодії між студентами, а також загальну атмосферу в академічному середовищі. Наголошено, що психологічне середовище є визначальним фактором у формуванні внутрішньої мотивації студентів, їхньої академічної успішності та рівня залученості до освітнього процесу. Доведено, що створення сприятливого психологічного клімату сприяє розвитку критичного мислення, підвищенню рівня креативності та формуванню соціальних компетентностей, що є необхідними для майбутньої професійної діяльності. У статті розглянуто результати емпіричного дослідження студентських поглядів на психологічне середовище під час навчального процесу. Визначено ключові фактори, які студенти вважають визначальними для ефективної педагогічної взаємодії. Серед них: атмосфера довіри, відкритість викладача до діалогу, можливість отримання зворотного зв’язку, відсутність психологічного тиску та підтримка індивідуального розвитку. На основі отриманих результатів анкетування студентів було запропоновано комплекс педагогічних стратегій для оптимізації психологічного середовища у вищій школі, що включають методи емоційної підтримки, застосування інтерактивних технологій навчання, розвиток комунікативних навичок та створення безпечного простору для самовираження студентів. Використані методологічні підходи та результати дослідження можуть бути корисними для викладачів, адміністрації закладів вищої освіти та дослідників у галузі педагогічної психології.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.subjectпсихологічне середовищеuk_UA
dc.subjectпедагогічна взаємодіяuk_UA
dc.subjectмотивація студентівuk_UA
dc.subjectпсихологічний кліматuk_UA
dc.subjectефективність навчального процесуuk_UA
dc.subjectемоційна підтримкаuk_UA
dc.subjectінтерактивні технологіїuk_UA
dc.subjectпедагогічна психологіяuk_UA
dc.titleРоль психологічного середовища у формуванні продуктивної педагогічної взаємодії в закладах вищої освітиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті (ПІФП)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Стаття Марчук.pdf213,62 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.