Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36919
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Писарчук О. В. | - |
dc.date.accessioned | 2025-06-30T22:15:18Z | - |
dc.date.available | 2025-06-30T22:15:18Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Писарчук О. В. Вплив структури фінансування ЗВО на трансформацію освіти / О.В. Писарчук // Навчальний заклад та викладач: зміни векторів взаємозалежності : матеріали XXIІІ Міжнар. наук.-практ. конференції, 7 лютого 2025 р. / Ін-т вищої освіти НАПН України, Харк. гуманітарний ун-т «Нар. укр. акад.» [та ін. ; редкол.: К. В. Астахова (голов. ред.) та ін.]. – Харків: Вид-во НУА, 2025. –(Інтелектуальний потенціал суспільства в умовах перманентних соціальних змін: шляхи збереження й розвитку). - С. 142 – 146. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36919 | - |
dc.description.abstract | У роботі досліджено вплив структури фінансування закладів вищої освіти (ЗВО) України на їхню здатність адаптуватися до сучасних економічних умов, зокрема до викликів, які висувають економіка знань, цифрова трансформація та економіка вражень. В роботі акцентовано увагу на ролі загального та спеціального фондів у забезпеченні фінансової стабільності ЗВО, а також на їхньому впливі на активність і мотивацію керівництва до впровадження модернізаційних процесів. Виявлено, що певна частка ЗВО з високою часткою бюджетного фінансування демонструють низькі темпи адаптації до сучасних викликів, що супроводжується погіршенням якості освіти, зниженням ефективності діяльності та посиленням розриву між освітнім процесом і вимогами ринку праці. У статті систематизовано фактори, які впливають на здатність ЗВО впроваджувати трансформаційні зміни, зокрема фінансові ресурси, інфраструктурні можливості та залежність від демографічних і економічних чинників. Особливу увагу приділено феномену інерційності державних ЗВО із домінуючою часткою загального фонду, які, попри стабільне фінансування, не демонструють достатньої динаміки змін. Запропоновано механізми стимулювання модернізації таких закладів через впровадження інструментів економіки вражень, підвищення якості освітнього середовища та адаптацію освітніх програм до стратегічних потреб держави. Результати дослідження сприяють розумінню впливу фінансової структури на ефективність функціонування ЗВО та формують основу для розробки політик, спрямованих на оптимізацію фінансування й забезпечення відповідності підготовки фахівців сучасним викликам економіки. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | економіка вражень | uk_UA |
dc.subject | фінансування ЗВО | uk_UA |
dc.subject | якість підготовки | uk_UA |
dc.subject | цифрова економіка | uk_UA |
dc.subject | вимоги до фахівців | uk_UA |
dc.title | Вплив структури фінансування ЗВО на трансформацію освіти | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Статті (ОБК) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Писарчук конференц НУА 7_02_2025.pdf | 291,63 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.