Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37309
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Афанасьєва Н. Є. | - |
dc.contributor.author | Світлична Н. О. | - |
dc.contributor.author | Бєляєва Н. Є. | - |
dc.date.accessioned | 2025-09-22T21:34:23Z | - |
dc.date.available | 2025-09-22T21:34:23Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Афанасьєва Н. Є. Психологічні особливості здоров’язбережувальної поведінки здобувачів вищої освіти в умовах війни в Україні / Н.Є. Афанасьєва, Н.О. Світлична, Н.Є. Бєляєва // Габітус. – 2025. – Вип. 75. - Т. 1. – С. 174-178. [Електронний ресурс] | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37309 | - |
dc.description.abstract | У статті представлено результати емпіричного дослідження психологічних особливостей здоров’язбережувальної поведінки здобувачів вищої освіти в умовах війни в Україні. Актуальність обраної тематики зумовлена значним зростанням психоемоційного навантаження на молодь у період збройного конфлікту, що обумовлює необхідність пошуку ефективних підходів до збереження здоров’я як особистісного ресурсу. У межах дослідження було розроблено авторську анкету, яка охоплює шість ключових параметрів здоров’язбережувальної поведінки: фізична активність, харчування, сон, управління стресом, соціальна підтримка та медичне самозабезпечення. Оцінювання проводилося за чотирибальною шкалою. Аналіз отриманих результатів показав, що загальний рівень здоров’язбережувальної поведінки респондентів є середнім. Найнижчі показники спостерігаються у сферах фізичної активності та сну, що, ймовірно, пов’язано з умовами війни, порушенням звичного ритму життя та відчуттям небезпеки. Вищі значення демонструють параметри, пов’язані з харчуванням, профілактикою та соціальною підтримкою, що свідчить про певну адаптацію до обставин і наявність базових навичок турботи про себе. Автори статті акцентують увагу на тому, що студентський вік є сенситивним періодом для формування стійких моделей поведінки, пов’язаних зі збереженням здоров’я, а в умовах воєнного часу цей процес потребує спеціальної підтримки з боку освітнього середовища та соціально-психологічного супроводу. У статті обґрунтовано необхідність інтеграції елементів здоров’язбережувальної психології в освітній простір закладів вищої освіти. Запропоновано рекомендації щодо розвитку особистісної відповідальності за власне здоров’я, впровадження інтервенцій із психогігієни та розширення можливостей соціальної підтримки серед молоді. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | здоров’язбережувальна поведінка | uk_UA |
dc.subject | здобувачі вищої освіти | uk_UA |
dc.subject | студентський вік | uk_UA |
dc.subject | війна в Україні | uk_UA |
dc.subject | саморегуляція | uk_UA |
dc.subject | психологічна підтримка | uk_UA |
dc.title | Психологічні особливості здоров’язбережувальної поведінки здобувачів вищої освіти в умовах війни в Україні | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Статті (ПС) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Стаття Афанасьєва, Світлична, Бєляєва (Габітус).pdf | 173,63 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.