Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37354
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГордєєв А. С.-
dc.contributor.authorТкаченко В. П.-
dc.date.accessioned2025-10-06T18:48:54Z-
dc.date.available2025-10-06T18:48:54Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationГордєєв А. С. Розробка інформаційних систем з урахуванням пізнавальних особливостей здобувачів / А. С. Гордєєв, В. П. Ткаченко // Технологія і техніка друкарства. - 2025. - № 1(87). – С. 122 – 131.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37354-
dc.description.abstractСтаття присвячена питанням розробки інформаційних систем з урахуванням когнітивних особливостей користувачів, зокрема тих, хто навчається. Розглянуто основні аспекти проектування інтерфейсів та організації інформаційних потоків таким чином, щоб підвищити ефективність сприйняття та засвоєння інформації. У роботі проаналізовано існуючі методології та підходи до адаптації інтерфейсів з урахуванням індивідуальних особливостей користувачів, включаючи відмінності у стилях навчання, когнітивному навантаженні та перевагах у подачі матеріалу. Одним із ключових аспектів дослідження є вивчення способів мінімізації когнітивного навантаження при взаємодії з інформаційними системами. Розглядаються механізми персоналізації контенту, адаптивні методи відображення інформації, а також застосування штучного інтелекту для автоматичного підбору найефективніших форм подання знань. У статті наведено приклади реалізації адаптивних систем навчання та інтелектуальних інтерфейсів, проаналізовано їх переваги та недоліки. Також досліджуються принципи ергономіки цифрових освітніх середовищ та вплив візуального дизайну на сприйняття інформації. Пропонуються рекомендації щодо розробки інтерфейсів освітніх інформаційних систем, що сприяють зниженню когнітивних бар'єрів та покращенню якості навчання. Проведений аналіз показує, що облік когнітивних особливостей користувачів дозволяє значно підвищити ефективність взаємодії з інформаційною системою, покращити засвоєння навчального матеріалу та знизити рівень стресового навантаження під час навчання. Цей підхід особливо актуальний в умовах зростаючого обсягу інформації та розвитку цифрових освітніх технологій. Ці дослідження сприятимуть більш точному узгодженню навчальних програм із поточними інтересами студентів, а також наддадуть викладачам інформацію про фактори, що впливають на популярність окремих дисциплін і викладачів. Окрім цього, варто розглянути можливість розробки моделей кластеризації студентів для формування індивідуально орієнтованих кар'єрних траєкторій, які відповідатимуть їхнім здібностям і вибраному напряму освіти.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.subjectінформаційні системиuk_UA
dc.subjectадаптивні інтерфейсиuk_UA
dc.subjectперсоналізація навчанняuk_UA
dc.subjectштучний інтелектuk_UA
dc.subjectкогнітивне навантаженняuk_UA
dc.subjectцифрове освітнє середовищеuk_UA
dc.titleРозробка інформаційних систем з урахуванням пізнавальних особливостей здобувачівuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті (МСТ)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.