Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37701
Назва: Mental Mechanisms of Foreign Vocabulary Acquisition Within Innovative Educational Approaches – A Systematic Review
Автори: Broda M.
Kovalova K.
Bezugla I.
Stoika O.
Mulyk K.
Теми: Cognitive linguistics-based language instruction
Adaptive digital learning platforms
Mnemonic vocabulary techniques
Gamified foreign language pedagogy
Personalized learner profiling
Дата публікації: 2025
Бібліографічний опис: Broda M. Mental Mechanisms of Foreign Vocabulary Acquisition Within Innovative Educational Approaches – A Systematic Review / M. Broda, K. Kovalova, I. Bezugla and other // Premier Journal of Science. – 2025.
Короткий огляд (реферат): The integration of cognitive approaches into traditional foreign language learning strategies is gaining importance in contemporary education. Considering cognitive aspects – such as memory, attention, and thinking – plays a critical role in shaping educational competencies and enhancing language acquisition. These elements are especially relevant in the context of increasing digitalization, globalization, and multiculturalism. This study presents a theoretical and analytical review of current research on cognitive aspects in foreign language learning. It focuses on identifying key cognitive processes involved in language acquisition and explores how modern educational technologies can support the development of related competencies. The analysis is grounded in cognitive psychology, pedagogical theory, and practical innovations in digital learning environments.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37701
Розташовується у зібраннях:Статті ( ІММК)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Репозитарій_Ковальова, Безугла....pdf158,57 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.