Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37715Повний запис метаданих
| Поле DC | Значення | Мова |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Гончарова О. О. | - |
| dc.contributor.author | Прус Н. О. | - |
| dc.contributor.author | Масло І. М. | - |
| dc.date.accessioned | 2025-11-20T20:56:25Z | - |
| dc.date.available | 2025-11-20T20:56:25Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.citation | Гончарова О. О. Професійний розвиток викладачів вищої школи через формування цифрових навичок адаптивного навчання / О. О. Гончарова, Н. О. Прус, І. М. Масло // Педагогічна Академія: наукові записки. - 2025. - № 20. [Електронне видання]. | uk_UA |
| dc.identifier.uri | https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37715 | - |
| dc.description.abstract | У контексті глобальної цифрової трансформації освіти актуальним є питання підготовки викладачів вищої школи до ефективного функціонування в умовах нової освітньої реальності. Зміни в технологічному, соціальному та освітньому середовищі висувають до викладача нові вимоги – від технологічної грамотності й до впровадження адаптивного викладання та педагогічної рефлексії. Формування цифрових навичок розглядається як стратегічний ресурс професійного розвитку. Метою дослідження є теоретичне обґрунтування та розроблення моделі професійного розвитку викладачів вищої школи через формування цифрової компетенції, необхідної для реалізації адаптивного навчання. Методи. У роботі застосовано комплекс взаємозумовлених методів: логіко-аналітичний, системно-структурний, моделювання, контент-аналіз наукових джерел. Результати. Під час дослідження узагальнено методологічні практики цифрової трансформації освіти, класифіковано цифрові навички за функціональними напрямами (технічні, аналітичні, інтерактивні, креативні), запропоновано алгоритм формування цифрової компетенції. Розроблено авторську структурно-логічну модель професійного розвитку викладача в цифровому освітньому середовищі та візуалізацію формули ефективного цифрового викладача. Акцентовано на взаємозв’язку між цифровими навичками, педагогічною рефлексією та адаптивними стратегіями навчання. У центрі дослідження – викладач нового покоління як інтегратор технологій, гнучких методик і персоналізованої практики освітньої взаємодії. Висновки. Обґрунтовано доцільність системної практики формування цифрових навичок викладача як основного чинника реалізації адаптивного навчання у вищій школі, що поєднує інституційну підтримку викладачів з боку освітнього середовища, індивідуалізацію освітніх траєкторій їхнього цифрового розвитку та безперервне вдосконалення професійно-педагогічних компетенцій. Запропонована модель професійного розвитку викладача вищої школи через формування цифрових навичок адаптивного навчання має практичне значення для розроблення програм підвищення кваліфікації викладачів та є підґрунтям для подальших емпіричних досліджень цифрової педагогіки. | uk_UA |
| dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
| dc.subject | цифрова компетенція | uk_UA |
| dc.subject | трансформація | uk_UA |
| dc.subject | цифрові інструменти | uk_UA |
| dc.subject | освітнє середовище | uk_UA |
| dc.subject | інноваційне навчання | uk_UA |
| dc.title | Професійний розвиток викладачів вищої школи через формування цифрових навичок адаптивного навчання | uk_UA |
| dc.type | Article | uk_UA |
| Розташовується у зібраннях: | Статті ( ІММК) | |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Прус_цифрові навички.pdf | 659,73 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.