Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37717
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorBezugla I.-
dc.date.accessioned2025-11-20T21:03:05Z-
dc.date.available2025-11-20T21:03:05Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationBezugla I. Optimizing Cognitive Processes in Language Learning through AI: Insights from French Academic Contexts / I. Bezugla// Молодіжний економічний вісник ХНЕУ ім. С. Кузнеця : матеріали Міжнародної наукової конференції з економічного розвитку та спадщини Семена Кузнеця CED-2025. - Харків, 2025. - № 3. - С. 29–32.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37717-
dc.description.abstractArtificial intelligence (AI) in higher education foreign language teaching can enhance attention, memory, critical thinking, and metacognition. This study examines AI applications that support second language learning and professional skills, highlighting benefits such as adaptive feedback, authentic simulations, and reduced cognitive load. Evidence shows improvements in reasoning, retention, and task performance. Challenges include digital literacy, ethics, and cross-cultural applicability. Recommendations stress combining AI with instructor guidance and embedding tasks in real-world contexts. Further research is needed to optimize AI-supported pedagogy and validate cognitive gains.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.subjectartificial intelligenceuk_UA
dc.subjectcognitive processesuk_UA
dc.subjectforeign language learninguk_UA
dc.subjecthigher educationuk_UA
dc.titleOptimizing Cognitive Processes in Language Learning through AI: Insights from French Academic Contextsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті ( ІММК)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
mv_Bezugla_article_10_2025.pdf3,33 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.