Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37859
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКарікова Н. М.-
dc.date.accessioned2025-11-30T20:00:19Z-
dc.date.available2025-11-30T20:00:19Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationКарікова Н. М. Деколонізація освіти: значення рідної мови в навчальному процесі / Н. М. Карікова // Кримський міжнародний форум: філологія та журналістика : збірник матеріалів, 18–19 вересня 2025 р. - Таврійський національний ун-тет ім.Вернадського, 2025. - С. 27-30.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37859-
dc.description.abstractАкцентовано на політиці Російської імперії та СРСР, яка впродовж досить тривалого часу була спрямована насамперед на поступове знищення української і кримськотатарської мов в освіті. Виявлено, що численні заборони, радянські депортації та повсюдна русифікація призвели до втрати престижу рідних мов, а також до формування колоніальної свідомості. Колоніальна освіта формувала стійкий комплекс меншовартості й стирала культурну пам’ять поневолених народів. На сьогодні тема деколонізації освіти є актуальною як для материкової частини України, так і для тимчасово окупованого Криму через тривалу російсько-українську війну, яка розпочалася ще в 2014 році з захоплення частини Донецької та Луганської областей та окупації півострова. Зроблено висновок про те, що деколонізація освіти в Україні неможлива без утвердження рідної мови як головного інструменту формування свідомості та ідентичності. Українська мова є фундаментом єдності та незалежності держави, тоді як кримськотатарська – символ відновлення історичної справедливості та права корінного народу на власний голос. Освіта українською і кримськотатарською мовами в реінтегрованому Криму має стати потужним засобом подолання колоніальної спадщини, зміцнення національної пам’яті та побудови майбутнього, де мова буде не лише засобом спілкування, а й гарантією свободи та культурного розвитку.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.subjectдеколонізаціяuk_UA
dc.subjectосвітаuk_UA
dc.subjectукраїнська моваuk_UA
dc.subjectкримськотатарська моваuk_UA
dc.subjectреінтеграціяuk_UA
dc.titleДеколонізація освіти: значення рідної мови в навчальному процесіuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті (УФІ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Карікова Н.М._Стаття.pdf207,73 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.