Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37960
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorVed T.-
dc.date.accessioned2025-12-07T21:05:16Z-
dc.date.available2025-12-07T21:05:16Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationVed T. Academic integrity challenges in the age of AI technology / T. Ved // Abstracts of XIII International Scientific and Practical Conference. - Prague, Czech Republic, 2025. - Pp. 102-106.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/37960-
dc.description.abstractThe article explores the primary challenges to academic integrity in the context of the rapid advancement of AI technologies. It examines the risks associated with the inauthentic use of generative systems by students, the challenges of evaluating academic work, and the need to develop AI literacy among participants in the educational process. It proposes directions for improving the policies of higher education institutions, updating methods of knowledge control, and strengthening the culture of academic integrity. It is concluded that AI can serve as both a challenge and a resource for improving the quality of education, provided it is used responsibly.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.subjectacademic integrityuk_UA
dc.subjectartificial intelligenceuk_UA
dc.subjectgenerative technologiesuk_UA
dc.subjectAI literacyuk_UA
dc.subjectplagiarismuk_UA
dc.subjecthigher educationuk_UA
dc.subjectinstitutional policiesuk_UA
dc.subjectassessmentuk_UA
dc.titleAcademic integrity challenges in the age of AI technologyuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті (ПІФП)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Теза_Ведь.pdf271,19 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.